بازی هافناوریکسب و کار

سری مادربردهای MSI MAX با چیپست‌های AMD

لاین آپ مادربردهای B450 شرکت MSI به قدری عالی هستند که میان بهترین مادربردهای پیشنهادی حتی برای نسل جدید پردازنده‌های رایزن شرکت AMD هستند. محبوبیتی که حتی خود MSI نیز آن را تصور نمی‌کرد. با این حال محصولات فوق العاده تیم سرخ تحت پلتفرم AM4 به قدری رشد کرده‌اند که چیپ‌های بایوس نصب شده روی مادربردهای قدیمی مانند B450 Tomahawk جوابگوی تمام قابلیت‌های آنها نیستند.

MSI اما با عرضه مادربردهای MAX سعی کرده این مشکل را رفع کند. بُردهای MAX با چیپ‌های بایوس 32 مگابایتی همراه است (بجای چیپ 16 مگابایت حاضر در مادربردهای B450 قدیمی) که اجازه می‌دهد تمام پردازنده‌های AM4 توسط چیپست پشتیبانی شوند و همینطور پشتیبانی از MSI UEFI BIOS Click BIOS 5 فراهم شود.

سری مادربردهای MSI MAX با چیپست‌های AMD

آیا شما به یک مادربرد MAX نیاز دارید؟

چنین امری به خود شما بستگی دارد. اگر شما به دنبال یک مادربرد فوق العاده با قیمتی ارزشمند هستید، مادربردهای B450 MAX انتخابی ایده آل هستند. آنها جایگزین محصولاتی خواهند شد که همین حالا میان کاربران محبوبیت زیادی دارند اما بهبود یافته‌اند و البته که قیمت بسیار خوب آنها تغییر نکرده است. در زمان استفاده از پردازنده‌های نسل سوم رایزن شما از عملکرد بهبود یافته حافظه تحت مادربردهای MAX بهره مند خواهید شد. پردازنده‌های Ryzen 3000 با افزایش کارایی بی نظیری همراه هستند، با این حال اگر شما قصد استفاده یک پردازنده رایزن 3000 با یک بُرد B450 را داشته باشید، باید از قبالیت Flash BIOS Button استفاده کنید تا بایوس را به روز کنید.

مادربردهای B450 MAX اما از چنین نکته‌ای مسون هستند زیرا با پشتیبانی کامل از نسل سوم رایزن‌ها عرضه می‌شوند. تنها کاری که شما باید انجام دهید نصب پردازنده در سوکت و اجرای سیستم است.

سری مادربردهای MSI MAX با چیپست‌های AMD

مادبردهای ارزشمند – B450 Tomahawk MAX و B450M Mortar MAX

محبوبیت مادربردهای B450 Tomahawk MAX و B450M Mortar MAX بر کسی پوشیده نیست، از حضور در جداول پرفروش‌ترین‌ها تا به عنوان مادربرد پیشنهادی در فروم‌های مختلف، این مادربردها ارزش بالایی در قیمت مناسب ارائه می‌دهند.

سری مادربردهای MSI MAX با چیپست‌های AMD

حتی در یک تحقیق که توسط کاربران روی VRMها انجام گرفته، Tomahawk و Mortar بالاتر از هر رقیب دیگری در این بازه قیمتی قرار گرفته‌اند. در زیر برخی مشخصات محبوبیت این مادربردها را با هم مرور خواهیم کرد:

  1. Flash BIOS Button – یک قابلیت مفید برای کسانی که قصد دارند روند به روز رسانی بایوس خود را به شکلی بهینه انجام دهند. Flash BIOS Button به کاربران اجازه می‌دهد بایوس خود را بدون حتی نصب کردن پردازنده یا حافظه رم انجام دهند. این قابلیت نه تنها برای آینده مفید است بلکه در صورت از دست رفتن بایوس و مشکلات می‌توان از آن برای بازیابی بایوس نیز استفاده کرد.
  2. طراحی هیت سینک گسترش یافته – طراحی هیت سینک باعث می‌شود VRMها خنک‌تر فعالیت کنند، زیرا با 26 درصد فضای بیشتر، دفع حرارت بسیار موثرتر از طراحی‌های معمول صورت می‌پذیرد.
  3. VRMهای قدرتمند – این مادربردها با VRMهای قدرتمندی عرضه می‌شوند که هر مدلی را در کلاس خود پشت سر خواهند گذاشت. یک انتخاب عالی برای کسانی که قصد تهیه مادربرد B450 را برای استفاده با یک پردازنده نسل سوم رایزن دارند.

مدل‌های MAX این مادربردهای سازگاری را گسترش داده و هم زمان تمام قابلیت‌ها و طراحی بایوس را حفظ کرده‌اند. شما در پایین می‌توانید تصویری را از بایوس Tomahawk MAX مشاهده کنید.

سری مادربردهای MSI MAX با چیپست‌های AMD

B450M Mortar MAX یک راه حل عالی برای کسانیست که به دنبال یک مادربرد Micro ATX AM4 قوی برای پشتیبانی از سری رایزن 3000 می‌گردند. به شکل مشابه Tomahawk MAX نیز برای کسانی که یک سیستم Mid یا Full Tower و به یک مادربرد ATX نیاز دارند، بسیار مناسب است.

لیست کامل مادربردهای سری MAX:

  • X470 GAMING PLUS MAX
  • X470 GAMING PRO MAX
  • B450 GAMING PLUS MAX
  • B450 TOMAHAWK MAX
  • B450M MORTAR MAX
  • B450-A PRO MAX
  • B450M PRO-VDH MAX
  • B450M PRO-M2 MAX
  • B450M-A PRO MAX
  • A320M-A PRO MAX

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا