فناوری

قوه قضاییه به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هچی پیام رسانی نیست

سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشست خبری خود اذعان داشت که قوه قضاییه در دوره تحویل، هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام‌رسانی را مسدود نکرده و به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ پیام رسانی نیست.

غلامحسین اسماعیلی امروز در نشست خبری خود عنوان کرد که فضای مجازی همانند فضای حقیقی در کشور، متعلق به شهروندان آن جامعه است و در زمره حقوق عامه به شمار می‌آید. او افزود که این فضا نیز جز محدود قلمرو و حکمرانی کشور بوده و نیازمند ساماندهی، مدیریت و بومی سازی است. او ضمن اشاره به اینکه این فضا باید از سلامت و امنیت برخوردار باشد، افزود:

 امروز ویروس‌هایی به مراتب بدتر از کرونا و مصادیق مجرمانه‌ای مانند فروش مواد مخدر و سلاح، کلاهبرداری‌های گسترده شبکه‌ای و تبلیغ خودکشی به ویژه در نسل جوان و نوجوان بیداد می‌کند که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

مسدودسازی فضای مجازی هدف قوه قضاییه نیست

اسماعیلی عنوان که با توجه به فضاسازی رسانه‎ای در خصوص آنچه که دادستانی در رزوهای اخیر در حوزه انجام داده لازم است بگوید که تمامی آنها همگی ناظر به ساماندهی، مدیریت و پالایش این فضا بوده که از مصادیق مجرمانه است و نه انسداد فضای مجازی. او همچنین اضافه کرد که مواضع رسمی دستگاه قضا توسط که توسط رئیس قوه قضاییه و تربیون رسمی سخنگو بیان می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص نظارت و ساماندهی فضای مجازی گفت: “انتظار بر این است که مسئولان مربوط به فضای مجازی نسبت به  ساماندهی و پالایش فضای مجازی اقدام کنند و نسبت به  قصور و کوتاهی‌های خویش در عدم اجرای وظیفه پاسخگو باشند”. اسماعیلی با اشاره غیرمستقیم به وضعیت آذری جهرمی، عنوان کرد که دادستانی مسئول رسیدگی به کوتاهی‌ها و ترک فعل‌ها برابر ضوابط و مقررات قانونی است. اما در مورد شخص مورد نظر (وزیر ارتباطات) موارد متعدد دیگری نیز مطرح است که  نتیجه رسیدگی در پایان دادرسی مشخص و اعلام می‌شود.

باوجود اظهارات خوشبینانه سخنگوی قوه قضاییه درخصوص عدم مسدودسازی فضای مجازی، طبق گزاراشات دریافتی، پیام‌رسان سیگنال روز گذشته در بسیاری از شهر در بستر اینترنت همراه از دسترس خارج شده است. اینکه آیا این اقدام به ساماندهی و مدیریت شباهت دارد یا مسدودسازی فضای مجازی، سوالیست که تنها سخنگوی قوه قضاییه می‌تواند پاسخگوی آن باشد.

نظر سنجی: وضعیت فیلترینگ برنامه سیگنال در گوشی شما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا