بازی هافناوریکسب و کار

مایکروسافت به دنبال راهی برای اجرای برنامه های اندروید بر روی ویندوز

به نظر می‌رسد مایکروسافت به دنبال ایجاد یک زیرساخت نرم افزاری جدید به منظور اجرای برنامه های اندروید بر روی ویندوز است. زیر ساختی که این اجازه را دهد برنامه‎های اپلیکیشن سریع و آسان به یک پکیج MSIX که به صورت یکپارچه با ویندوز اجرا می‌شود، تبدیل کند. در صورتی که این پروژه جذاب با موفقیت انجام شود، تعدادی از محبوب‎ترین اپلیکیشن‎های اندروید احتمالا در مایکروسافت استور ویندوز در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. به گزارش ویندوز سنترال، پروژه جاه طلبانه مایکروسافت، با اسم رمز Latte شناخته می‌شود. این گزارش همچنین اضافه می‎کند که مایکروسافت در نظر دارد Latte سال آینده معرفی کند و آن را به عنوان بخشی از بروزرسانی پائیز 2021 ویندوز 10 در دسترس کاربران قرار دهد.

اجرای برنامه های اندروید بر روی ویندوز با پروژه Latte

اولین تلاش مشابه مایکروسافت، پروژه Astoria نام داشت و قرار بود به واسطه این پروژه، برنامه‎های اندروید به اکوسیستم ویندوزفون راه پیدا کنند. این پروژه به سرانجام نرسید و شکست تلخی برای ردموندی‌ها رقم خورد. چنین شد که هیچ گاه فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوزفون آنطور که باید غنی از اپلیکیشن نشد. این موضوع نقش چشمگیری در شکست ویندزوفون داشت. جای خالی اپلیکیشن‎های محبوب زیادی نیز در ویندوز استور حس می‎شود. به طور مثال اسنپ چت با بیش از 1 میلیارد دانلود در پلی استور، در ویندوز در دسترس نیست. با چنین نقطه ضعفی، خرید تبلت‌های ویندوزی مانند سری سرفیس پرو برای عموم کاربران را با مشکل مواجه می‌کند.

در صورتی که مایکروسافت موفق شود Latte را به مرحله عرضه عمومی برساند، ویندوز می تواند رقابت نزدیک تری را با اندروید و iOS به نمایش بگذارد. مایکروسافت در گذشته ابزارهایی را توسعه داده است که امکان اجرای برنامه‌های بیشتری را بر روی دستگاه های ویندوزی فراهم می‌کند. به طور مثال UWP که اپلیکیشن را قابل حمل‌تر کرد. طبق پیش بینی ویندوز سنترال، Latte بر پایه سیستم تازه عرضه شده WSL 2 خواهد بود. در صورتی این نرم افزار از یک زیر سیستم ثانویه برای اجرای اندروید بر روی WSL استفاده کند، بار بر دوش توسعه‎دهندگان به مراتب سبک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تصاویر منتسب به سرفیس پرو 8 و سرفیس لپ تاپ مایکروسافت لو رفت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا