بازی هافناوریکسب و کار

نظرسنجی: قدمت گوشی هوشمند شما چند سال است؟

فرقی نمی‌کند چه مدت از زمانی که گوشی هوشمندمان را خریده‌ایم می‌گذرد، ما همیشه دوست داریم آن را به مدل بالاتری ارتقاء دهیم. اگر هم امکان این وجود نداشته باشد، حداقل خودمان را با دنبال کردن اخبار تکنولوژی بهخصوص گوشی‌های پرچمدار و بالارده جدید کمپانی‌ها سرگرم می‌کنیم. اما دنبال کردن اخبار گوشی‌های پرچمدار، یک تفریح پرهزینه‌ایست که در نهایت در اکثر موارد ناکام می‌ماند. وضعیت حتی در سال 2018 بدتر هم شده است. این روزها دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند ترسی از قیمت گذاری گوشی‌های خود با برچسب 1000 دلاری ندارند و به نظر هم نمی‌رسد که قصد داشته باشند این میزان قیمت را در سال‌های آینده ثابت نگه دارند. البته این موضوع طبیعتاً باعث می‌شود که کاربران گوشی‌های خود را برای مدت زمان بیشتری نگه دارند و دیرتر اقدام به تعویض گوشی کنند.

البته وضعیت در بازار داخلی کشور حتی از این هم بدتر است. این روزها با توجه به نوسانات بازار ارز، کمبود گوشی در بازار و قیمت بسیار بالای گوشی‌های موجود، کمتر کسی پیدا می‌شود که قدرت خرید یک گوشی پرچمدار واقعی مانند آیفون‌های 2019، گلکسی نوت 9 سامسونگ یا میت 20 پرو هواوی را داشته باشد و حتی می‌توان به جرأت گفت خرید گوشی پرچمدار برای کاربران ایرانی تبدیل به یک رویا شده است. فارغ از وضعیت این روزهای بازار، بعضی از افراد یک چرخه 2 ساله برای تعویض گوشی خود دارند، که البته این یک رویه بسیار خوب برای کسانی است که گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده خریداری می‌کنند. دسته دیگری هم وجود دارند که هزینه بالایی برای خرید گوشی پرچمدار پرداخت می‌کنند، اما گوشی خود را برای مدت طولانی‌تر نگه‌داری می‌کنند. البته اقلیتی هم وجود دارند که 6 ماه یک بار و به محض معرفی یک پرچمدار بالارده، گوشی خود را تعویض می‌کنند، برای این دسته فرقی نمی‌کند آیفون جدید اپل 5 میلیون قیمت داشته باشد یا 25 میلیون، به محض ورود آن به بازار، گوشی قدیمی خود را کنار گذاشته و محصول جدیدتر را خریداری می‌کنند.

شما خودتان را کدام دسته قرار می‌دهید؟ قدمت گوشی هوشمندی که در اختیار دارید، چند سال است؟ کمتر از یک سال؟ بین یک تا دو سال؟ بین دو تا سه سال و یا قدیمی‌تر از این حرفاست؟ نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان وب‌سایت سخت‌افزار به اشتراک بگذارید و به ما بگویید که چه چیزی مانع تعویض گوشی هوشمندتان شده است.

{loadposition pollq108}

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا