فناوری

واکنش سامسونگ به خبر توقف تولید گوشی گلکسی S21 FE (بروزرسانی: تأخیر حتمی است!)

نشریه کره‌ای ETNews روز گذشته ادعا کرده بود که سامسونگ به دلیل بحران کمبود تراشه اقدام به توقف تولید گوشی گلکسی S21 FE کرده است. در این مقاله اعلام شده بود که سامسونگ پردازنده‌های کوالکام را برای دستگاه‌های تاشو خود استفاده خواهد کرد و به همین دلیل تراشه کافی برای تولید گوشی مذکور نخواهد داد. اما حالا سامسونگ خبر توقف تولید نسخه Fan Edition گوشی S21 را تلویحا تکذیب کرده است.

گزارشی که در آن برای اولین بار به توقف تولید اس 21 اف ای اشاره شده بود، توسط ETNews حذف شده است و حالا سامسونگ اعلام کرده که تصمیمی مبنی بر توقف تولید اتخاذ نکرده است. در بیانیه‌ای که این شرکت برای بلومبرگ ارسال کرده اعلام شده: “در حالیکه ما نمی‌توانیم در رابطه با جزئیات محصولی که هنوز معرفی نشده بحث کنیم، اما در خصوص توقف تولید محصول مورد بحث نیز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

Galaxy S21 FE نسخه اقتصادی‌تری از پرچمداران سری S21 است که البته از سخت‌افزار پرچمدار بهره خواهد برد و اصولاً مواردی برای ارزان‌تر شدن قیمت نهایی این گوشی فدا می‌شوند که برای کاربران توجیه پذیر هستند. S21 FE هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده است، اما سامسونگ در رویداد سال گذشته خود اعلام کرد که به دنبال رونمایی از نسخه Fan Editions گوشی‌های پرچمدار خود در آینده است. OnLeaks یکی از افشاگرانی است که در ماه اپریل رندرهایی از این گوشی منتشر کرد که در این تصاویر نسخه FE شباهت بسیار زیادی به گلکسی S21 دارد.

در هرحال، باوجود آنکه سامسونگ نسبت به خبر منتشر شده در ETNews واکنش نشان داده، آن را به صورت کامل تکذیب نکرده است. این یعنی ممکن است ادعای مطرح شده توسط این نشریه کره‌ای در آینده به حقیقت بپیوندد. S20 FE سال گذشته در ماه سپتامبر رونمایی شد و در ماه اکتبر راهی بازار شد. این یعنی حتی اگر بحران کمبود تراشه سامسونگ واقعی باشد، چند ماهی به زمان معرفی و عرضه گوشی مذکور باقی مانده و ممکن است، در این مدت مشکلات ایجاد شده برطرف شود.

بروزرسانی 4 تیر ماه

پس از آنکه سامسونگ در 24 خرداد 1400 (زمان انتشار متن اصلی خبر) نسبت به خبر لغو عرضه گوشی گلکسی S21 FE واکنش نشان داده و تلویحا اعلام کرد که برنامه‌ای برای این موضوع ندارد، حالا به نظر می‌رسد که در بهترین حالت این گوشی حداقل با چندین ماه تأخیر راهی بازار خواهد شد.

سامسونگ هم یکی از شرکت‌های لیست بی انتهایی است که از کمبود تراشه آسیب دیده‌اند و حالا به نظر می‌رسد که گوشی هوشمند Galaxy S21 FE آخرین قربانی این شرکت است. امروز گزارش جدیدی از کره جنوبی منتشر شده است که نشان می‌دهد زمان معرفی این پرچمدار اقتصادی از ماه آگوست (اواخر مرداد – اوایل شهریور) به اکتبر (اواخر مهر – اوایل آبان) موکول شده است و علاوه‌براین دسترسی به آن نیز با محدودیت همراه خواهد بود.

گلکسی اس 20 اف ای که یک پرچمدار اقتصادی در دنیایی خواهد بود که پرچمداران 1000 دلار در بازار جا خوش کرده‌اند، قرار نیست که در کشورهای آسیایی، از جمله کره جنوبی و ژاپن عرضه شود. ظاهراً در ابتدا عرضه این گوشی تنها در بازار ایالات متحده و اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع منتشر کننده این خبر به نقل از مراجع داخلی گفته است که سامسونگ در ابتدا قصد داشته تولید این گوشی را به طور کامل متوقف کند، اما به دلیل محبوبیت سری FE نظر خود را عوض کرده و حالا تعداد محدودی از آن را روانه بازار خواهد کرد. با این حال، هنوز هیچ چیز قطعی به نظر نمی‌رسد. کمبود تراشه و بحران جهانی آن موضوعی است که حتی گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ را نیز تحت تأثیر قرار داده و همانطور که احتمالا در جریان هستید، امسال خبری از این گوشی‌ها در محصولات سامسونگ و قرار است که سال 2022 از نسل جدید آنها رونمایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا