بازی هافناوریکسب و کار

کارت گرافیک های AMD NAVI با قیمت کمتر رقیب RTX 2060 و RTX 2070

در روز گذشته، یکی از مدیران بخش روابط عمومی شرکت Sapphire که البته از سوی یکی از نزدیک ترین کمپانی ها به AMD سخن می گفت، اطلاعاتی را راجب کارت گرافیک های AMD NAVI اعلام کرد که بسیار جالب توجه هستند.

رقابت ناوی ها با میانی های GeForce RTX 20

یکی از برجسته ترین نکاتی که از سوی این مدیر مطرح شده است، آن است که در کارت گرافیک های NAVI خبری از فناوری Ray Tracing نبوده و این ویژگی احتمالا در سال آینده میلادی با کارت گرافیک های دیگری از سوی AMD معرفی می شود؛ پس در حال حاضر دست کم تا 1 سال دیگر برای بازی های DXR تنها به کارت گرافیک های NVIDIA متکی باشید.

شرکت AMD دست کم 2 کارت گرافیک ناوی را معرفی خواهد کرد که با قیمت های 400 و 500 دلار راهی بازار شده و هدف آنها رقابت با RTX 2070 و RTX 2060 است؛ ای ام دی کارت گرافیک های خود را با قیمت هایی کمی کمتر از رقیب عرضه می کند؛ به عنوان مثال رقیب RTX 2060 به واقع 50 دلار ارزان تر خواهد بود. از سوی دیگر پرسشی مهم از ایشان در مورد کارت گرافیک های سفارشی Radeon VII پرسیده شد.

همانطور که می دانید، AMD کارت گرافیک Radeon VII را بدون مدل های سفارشی راهی بازار کرده که البته در تعداد بسیار محدودی تولید شد؛ اینک این مدیر سافایر نیز تایید کرده است که خبری از مدل های سفارشی برای Radeon VII در آینده وجود نخواهد داشت. همچنین وی در ادامه تائید کرد که خبری از کارت گرافیک های ناوی High-End هم نبوده و تنها کارت گرافیک پرچمدار ای ام دی، Radeon VII باقی می ماند. در پایان بد نیست بدانید که کار بر روی یک یا 2 مدل به همراه خنک کننده های مایع هم به پایان رسیده است؛ پس باید به زودی شاهد مدل های با واتر کولر باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا