بازی هافناوریکسب و کار

آماده سازی سری RTX 3000 برای فصل سوم – خالی شدن انبارها برای Ampere

گزارشی از سوی ChinaTimes (که در حال حاضر حذف شده) ادعا می‌کند انویدیا مشغول آماده سازی سری RTX 3000 برای فصل سوم (گرافیک‌های بر پایه Ampere) است. تاریخ مورد نظر برای عرضه به احتمال زیاد بازه زمانی سپتامر تا اکتبر خواهد بود زیرا اکثر کمپانی‌ها انتظار دارند وضعیت COVID در آن زمان تحت کنترل قرار گیرد. با توجه به منبع، تولید کنندگان شروع به تخلیه انبارهای خود از مدل‌های قدیمی‌تر RTX 2000 کرده‌اند تا به پیشواز سری RTX 3000 بروند. انتظار می‌رود کاهش قیمت و تخفیف‌های مختلفی را به زودی شاهد باشیم.

سطح انبارهای تولید کنندگان معمولا یکی از عوامل مهم در زمینه تاریخ عرضه مدل‌های نسل بعدیست زیرا شما شاهد کاهش عظیم آن در فصل منتهی به معرفی مدل‌های جدید خواهید بود. این امر به این خاطر است که شرکای انویدیا از بازه زمانی محصولات بعدی با خبر هستند و نمی‌خواهند با مدل‌های قبلی دست و پنجه نرم کنند. گزارش ChinaTimes کم و بیش تایید می‌کند که انویدیا مدل‌های مصرف کننده Ampere یعنی سری RTX 3000 را در فصل سوم 2020 عرضه خواهد کرد.

با توجه به ChinaTimes تیم سبز حداقل سه دسته / مدل کارت گرافیک (احتمالا RTX 3080 Ti و RTX 3080 و RTX 3070) را معرفی می‌کند اما زمان دقیق عرضه ممکن است کمی مبهم باشد زیرا حداقل یکی از آنها ظاهرا تا قبل از فصل اول 2021 عرضه خواهد شد. همچنین گزارش شده که ایسوس انبار خود در تایوان را با کاهش عظیمی روبرو کرده و از همین حالا کاهش قیمت‌ها را اعمال نموده تا سریع‌تر سری RTX 2000 را بفروش برساند.

بخاطر کاهش قیمت‌های ایسوس، گیگابایت و MSI نیز از اواسط ماه آپریل همین کار را آغاز کرده‌اند و تاثیر آن طی هفته‌های آتی برای مصرف کنندگان ملموس خواهد بود. از طرف دیگر تولید کنندگان ظاهرا همچنان مدل‌های غیر RTX به مانند GTX 1650 Ti را حفظ کنند زیرا این مدل‌ها در اولین دسته از محصولات Ampere با هیچ نمونه‌ای از سوی انویدیا جایگزین نخواهند شد.

ظاهرا تامین کنندگان در صحبت با ChinaTimes اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود عرضه کارت گرافیک از سوی تولید کنندگان بعد از ماه آپریل با کاهش قابل توجهی روبرو شود. با نظر به این که ایسوس به شکل سریعی مشغول خالی کردن انبارهای خود است، عرضه گرافیک قبل از فصل سوم 2020 می‌تواند وضعیت بسیار آرامی پیدا کند. انویدیا اما در نظر دارد تا معماری معماری Ampere را طی GTC در تاریخ 14 مِی (25 اردیبهشت) معرفی کند و این یعنی آماده سازی سری RTX 3000 برای فصل سوم تا حد زیادی صحیح می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا