فناوری

آپدیت MIUI 14 برای گوشی شیائومی 12T پرو منتشر شد

رابط کاربری MIUI 14 آخرین نسخه نرم‌افزار شیائومی محسوب می‌شود که همزمان با معرفی سری پرچمدار این برند در چین رونمایی شد. MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 است و درمقایسه با نسخه‌های قبلی، پیشرفت‌ها و بهینه‌سازی‌های متعددی روی آن اعمال شده‌است. این نسخه بسیاری از ویژگی‌های جدید مانند پشتیبانی از ویجت‌های بیشتر، انیمیشن‌های بهینه‌شده، طراحی مجدد آیکون‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌کند. شیائومی در مقایسه با رقبا از نظر انتشار آخرین اندروید 13 برای دستگاه‌های خود کمی تاخیر داشت. راه‌اندازی MIUI 14 نیز نسبت‌به سایر اعلامیه‌های رابط کاربری به تعویق افتاد. اما بالاخره آپدیت MIUI 14 مبتنی‌بر اندروید 13 برای شیائومی 12T پرو منتشر شد.

آپدیت MIUI 14 شیائومی 12T پرو

این برند شدیداً تلاش می‌کند که همگام با سایر رقبا حرکت کند. شیائومی به‌تازگی به‌روزرسانی MIUI 14 را برای پوکو X4 GT نیز عرضه کرده‌است. حالا صاحبان گوشی شیائومی 12T پرو نیز می‌توانند آپدیت MIUI 14 مبتنی‌بر اندروید 13 را دریافت کنند. آخرین به‌روزرسانی MIUI 14 مبتنی‌بر اندروید 13 برای شیائومی 12T Pro با شماره ساخت V14.0.6.0.TLFEUXM ارائه می‌شود. این دستگاه در سال 2022 با MIUI 13 مبتنی‌بر اندروید 12 راه‌اندازی شد. از نظر هر دو نسخه MIUI و اندروید، MIUI 14 اولین به‌روزرسانی بزرگ این دستگاه است. انتظار می‌رود این دستگاه 2 به‌روزرسانی بزرگ MIUI و اندروید و همچنین سه‌ سال وصله‌های امنیتی را دریافت کند.

در ادامه به معرفی تغییرات به‌روز‌رسانی MIUI 14 می‌پردازیم. شایان ذکر است که وصله‌ امنیتی دسامبر 2022 نیز روی این به‌روزرسانی اعمال شده‌است.

تغییرات برجسته

  • MIUI حالا به حافظه کمتری نیاز دارد و در در استفاده‌های طولانی‌مدت، سریع‌تر عمل می‌کند.
  • توجه بیشتر به جزئیات: این به‌روزرسانی شخصی‌سازی را دوباره تعریف می‌کند و آن را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

تجربه اولیه

  • بهره‌گیری بهینه‌تر MIUI از حافظه: پایداری و حفظ سرعت دستگاه در استفاده‌های طولانی‌مدت

شخصی‌سازی

  • توجه به جزئیات، شخصی‌سازی را دوباره تعریف می‌کند و آن را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.
  • نمادهای فوق‌العاده ظاهر جدیدی به صفحه اصلی شما می‌دهند. (صفحه اصلی و تم‌ها را به آخرین نسخه به روز کنید تا بتوانید از نمادهای super استفاده کنید.)
  • دسترسی آسان‌تر به پوشه‌های صفحه‌ی اصلی برنامه‌هایی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید. شما می‌توانید فقط با یک ضربه بتوانید آن‌ها را اجرا کنید.

ویژگی‌ها و تغییرات بیشتر

  • جست‌وجو پیشرفته‌تر در تنظیمات که با سابقه‌ جست‌وجو و دسته‌بندی‌ها در نتایج، باعث می‌شود همه‌چیز بسیار واضح‌تر به‌نظر برسد.

سیستم

  • MIUI پایدار مبتنی بر اندروید 13
  • وصله‌ی امنیتی اندروید تا دسامبر 2022 اعمال شده است تا امنیت دستگاه افزایش یابد.

پس از ارتقا، سیستم به‌طور قابل‌توجهی ساده‌تر می‌شود، از حافظه کمتری بهره می‌برد و کارآمدتر است. معماری موتور فوتونیک، برنامه‌های کاربردی سیستم و برنامه‌های شخص ثالث نیز همگی به طور کامل تسریع شده‌اند.

  • رونمایی از MIUI 14 و عرضه اولیه آن برای سری Xiaomi 12 و Redmi K50
  • معرفی اولین گوشی‌ های دریافت‌ کننده آپدیت MIUI 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا