بازی هافناوریکسب و کار

رکورد بیشترین هزینه برای بازی های ویدئویی در ماه ژوئن طی یک دهه گذشته شکسته شد

زمان زیادی از انتشار گزارشی که نشان می‌داد گیمینگ از پرطرفدارترین سرگرمی‌های دوران قرنطینه بوده است. در حالی که گیمینگ همواره یکی از سرگرمی‌های محبوب افراد با سنین مختلف بوده، به دنبال ماندن مردم در خانه به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، این سرگرمی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. به حدی که حتی سازمان جهانی بهداشت مردم را به انجام بازی‌های کامپیوتری در خانه تشویق کرد. نتیجه تمامی این اتفاقات، رشد فوق‌العاده گیمینگ از زمان همه‌گیری کرونا بوده است. فروش تمامی تجهیزات مربوط به گیم و همچنین بازی‌ها به طور سرسام آوری افزایش پیدا کرد. به طبع میانگین مدت زمان انجام گیم رشد قابل توجهی داشت. حالا رکورد بیشترین هزینه برای بازی های ویدئویی در ایالات متحده از سال 2010 به ثبت رسیده است.

ثبت رکورد بیشترین هزینه برای بازی های ویدئویی در امریکا

ثبت رکورد بیشترین هزینه برای بازی های ویدئویی در امریکا

طبق گزارشی که توسط NDP Group منتشر شده، گیمرهای آمریکایی رکورد تازه‌ای را در بخش صرف هزینه برای گیم به ثبت رسانده‌اند. در طول ماه ژوئن، مبلغ حاصل از فروش از سخت‌افزار، نرم‌افزار و تجهیزات گیمینگ 6.6 میلیارد دلار بوده است. این بیشترین مبلغی است که در نیمه ابتدایی یک سال در طول ده سال گذشته در حوزه گیمینگ توسط مصرف‌کنندگان صرف شده است. هزینه صرف شده در بخش گیمینگ در سال 2020 به طور قابل توجهی بیشتر از سال گذشته بوده است. میزان فروش ماه ژوئن در این بخش نسبت به همین ماه از سال گذشته 26 درصد بوده است و به طور کلی افزایش فروش سالیانه 19 درصدی در این بخش به ثبت رسیده است.

در حالی که NDP Group در گزارش خود دلیل مشخصی را برای این افزایش قابل توجه ذکر نکرده است، بر هیچکس پوشیده نیست که علت این اتفاق، خانه نشین شدن میلیون‌ها انسان به دلیل شیوع ویروس کووید 19 بوده است که به یک باره موجب افزایش صرف زمان و هزینه در زمینه گیمینگ شد. این اولین رکورد فروش بازی‌های ویدئویی در سال 2020 نیست. گیمرهای امریکایی رکورد بیشترین پرداخت برای بازی در یک سه ماهه را نیز در سال جاری به ثبت رسانده بودند. از آنجایی که در آینده نزدیک، سونی و مایکروسافت دو کنسول جدید خود را روانه بازار خواهند کرد، بعید است که رکوردهای 2020 دوام چندانی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: گیم، محبوب ترین سرگرمی دوران قرنطینه برای سنین مختلف بوده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا