بازی هافناوریکسب و کار

عراق هم دو بازی PUBG و فورتنایت را ممنوع اعلام کرد

عراق هم به جمع کشورهایی پیوست که به مخالفت با بازی‌های سبک بتل رویال برخواسته‌اند. دولت عراق رأی بر مسدود کردن دو بازی پرطرفدار بتل رویال، یعنی Fortnite و Playerunknown's Battlegrounds داده است. دلیل این موضوع آثار منفی این بازی‌ها بر روی مردم عنوان شده است. رویترز گزارش داده است که تعدادی از بازی‌های ویدئویی آثار منفی بر روی سلامت، فرهنگ و امنیت جامعه عراق گذاشته است و این زمینه‌سازی تهدیدهای اجتماعی و اخلاقی برای کودکان و جوانان شده است.

مقتدی صدر، روحانی شیعه و رئیس سابق نیروی شبه نظامی ارتش مهدی که در سال‌های 2004 تا 2008 با دولت و نیروهای اشغالگر آمریکایی مبارزه کرد، هفته گذشته هشدار داد که بازی PUBG اعتیادآور است و از دولت خواست تا این بازی را مسدود کند. او در بیانیه هفته گذشته خود گفت:

اگر شما یک یا دو نفر را در PUBG بکشید چه اتفاقی می‌افتد؟ این یک بازی برای افراد باهوش نیست و بازی نیست که راه درست جنگیدن را به شما نشان دهد.

نارضایتی از ممنوعیت PUBG و Fortnite

براساس گزارش منتشر شده، واکنش‌ها به مسدود شدن بازی‌ها بسیار منفی بود، اما نه به این دلیل که مردم دیگر نمی‌توانند فورتنایت بازی کنند. البته ممکن است این هم بخشی از ماجرا باشد، اما دلیل اصلی آنها اولویت بندی اشتباه دولت عراق بوده است. عراق در حال مبارزه با خشونت‎های فرقه‌ای است، زیرساخت‌های نامناسبی دارد و بی‌ثباتی سیاسی در این کشور موج می‌زند. از سپتامبر 2018 تنها قانونی که تصویب شده، بودجه 2019 بوده است. باوجود این مشکلات دولت ترجیح داده است که برای مسدود شدن دو بازی PUBG و Fortnite وارد عمل شود و این موضوع باعث ناراحتی مردم شده است.

ممنوعیت بازی در عراق تنها مدت کوتاهی پس از ممنوعیت پابجی در نپال تصویب شده است، هر چند بازی فورتنایت در آنجا همچنان آزاد است. البته پابجی موبایل در احمدآباد هند نیز بن شده بود که حالا ظاهراً این ممنوعیت برداشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا