فناوری

نایب رئیس مجلس: طرح صیانت در فضای مجازی در دستور کار قرار می‌گیرد

نائیب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک عضو از کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی اعلام کرد طرح مربوط به صیانت فضای مجازی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

«مهرداد ویس‌کرمی» در جلسه علنی روز سه‌شنبه در تذکری گفت طرح صیانت در فضای مجازی یک بار با رای مجلس به صورت اصل 85 تصویب شد. اما با جوسازی در این موضوع، شک‌وگمان به وجود آمد و در صحن رای‌گیری شد. سپس صحن برای دومین بار به بررسی طرح مذکور در کمیسیون مشترک رای داد.

به اعتقاد «ویس‌کرمی»، جوسازی غرب‌گرایانه و کاذب پیرامون طرح صیانت در فضای مجازی منجر به توقف ادامه کار کمیسیون مشترک شد. سپس در یک جلسه غیرعلنی، رای استمزاجی گرفته شد که میزان آرای موافق و مخالف به این طرح بسیار نزدیک بودند. در نهایت، موضوع طرح مزبور به صحن مجلس برگشت و از ادامه کار کمیسیون جلوگیری شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد با گذشت سه سال از عمر مجلس یازدهم، هنوز قانونی پیرامون فضای مجازی تصویب نشده است که مطالبه رهبری باشد. او گفت محدودسازی (فیلترینگ) منتظر قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی نمی‌ماند. این ضعف بزرگ مجلس است که قانون‌گذاری را رها کرده و تصمیمی درباره فضای مجازی اتخاذ نکرده است.

دستور کار طرح صیانت در فضای مجازی

دستور کار طرح صیانت در فضای مجازی توسط مجلس؛ «ویس‌کرمی» به دنبال اتخاذ تصمیمی سریع درباره اینترنت ایران!

خبرگزاری‌های داخلی می‌گویند در خلال صحبت‌های «ویس‌کرمی»، نایب رئیس مجلس به او یادآور شد که بنا بود به عنوان مخالف پیشنهادی به طرح مالی افشاگران فساد صحبت کند که صحبت‌هایش خارج از موضوع بوده است. نایب رئیس مجلس ادامه داد صحن مجلس باید پیرامون سازوکارهای کمیسیون مشترک تصمیم ‌گیری کند. این طرح قرار بود از خرداد ماه سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد اما یک‌سال گذشته و هنوز خبری از تصویب قانونی درباره فضای مجازی بر اساس مطالبه رهبری نیست.

«ویس‌کرمی» اعلام کرد مجلس باید شهامت انقلابی خود را در راستای اینترنت و فضای مجازی کشور نشان دهد. او تاکید کرد در صورتی که ما با هشدار امیر مسلمین از خواب بلند نشویم، دشمنان و اغتشاش‌گران ما را با لگد از خواب بلند می‌کنند. «عبدالرضا مصری»، نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر «ویس‌کرمی» گفت:

شاید بیش از 10 جلسه، من خدمت شما و آقای تقی‌پور و دوستان دیگر بودم که ساعت‌ها مسئله را مطرح کردید. شما صبح به من گفتید که این موضوع در جلسه علنی مطرح نشود اما الان می‌گویید در جلسه علنی مطرح شود؛ ما ان‌شاءالله این طرح را در دستور کار قرار می‌دهیم و پیگیر کارهای آن هستیم.

او تاکید کرد بیش از 10 جلسه پیرامون بررسی طرح صیانت در فضای مجازی برگزار شده و روند تحلیل آن متوقف نشده است. شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی اختیار کامل برای بررسی طرح مذکور داشته و ثمره کارشان را به خوبی قابل مشاهده است. «مصری» در پایان گفت‌وگو بار دیگر اعلام کرد این طرح دوباره در صحن مجلس مطرح می‌شود.

  • قانون ممنوعیت استفاده از خدمات غیربومی در دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • وزیر ارتباطات: دولت الکترونیکی در کاهش فساد و تخلفات تاثیر بسزایی خواهد گذاشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا