بازی هافناوریکسب و کار

کانکتور 12 پین NVIDIA – تصاویر بیشتری از این کانکتور منتشر شد

نشریه فناوری کره‌ای QuasarZone سه تصویر جدید با وضوح بالا از کانکتور 12 پین NVIDIA یعنی کانکتور Molex Micro-Fit 3.0 که برای کارت‌های گرافیک GeForce Ampere است را منتشر کرد. همانطور که در رابطه با این کانکتور قبلا نیز توضیح داده شده، کانکتور 12 پین NVIDIA دارای پین‌های کوچکتر از کانکتورهای برق استاندارد PCIe است و تعداد پین‌های بیشتری نسبت به کانکتورهای برق 8 پین PCIe دارد. اگر به تصاویر دقت کنید خواهید دید که کانکتورهای PCIe بلندتر هستند و نسبت به این کانکتورهای جدید عرض بیشتری دارند. با وجود ابعاد نسبتا کوچکی که این کانکتور دارد، شایعه شده است که کانکتور 12 پین توانایی انتقال برق نسبتا بالایی نسب به کانکتور 8 پین دارد، برخی از این گزارش‌ها حتی توان 600 وات را ارائه داده‌اند. در تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد که کابل‌های متصل شده به این کانکتور 12 پین از اندازه بزرگتری نسبت به کابل‌های 8 پین بهره می‌برند. NVIDIA در یک کنفرانس ویدیویی که روز چهارشنبه منتشر شد، توضیح داد که کارت‌های گرافیک GeForce در آینده بسیاری از مشکلات اساسی در زمینه مهندسی، اتلاف حرارت، دوام و مصرف برق را برطرف خواهند کرد.

کانکتور 12 پین NVIDIA
کانکتور 12 پین NVIDIA
کانکتور 12 پین NVIDIA

تصاویر بیشتری از آداپتور 12 پین انویدیا به اشتراک گذاشته شده است. نام Micro-Fit کاملا برازنده این کانکتور است زیرا ابعادی کوچک‌تر نسبت به یک کانکتور استاندارد 8 پین دارد. همچنین کانکتور 12 پین از نظر ابعاد متفاوت از کانکتور برق 6 پین استاندارد است پس انتظار نداشته باشید که کابل جدید را به دو کانکتور 6 پین متصل کنید.

طول این کابل ظاهرا 750 میلیمتر خواهد بود که برای اکثر سیستم‌های بالا رده کافی به نظر می‌رسد. Seasonic حداقل منبع تغذیه 850 وات یا بالاتر را برای استفاده از کانکتور 12 پین پیشنهاد داده. براساس ظاهر به نظر می‌رسد که گرافیک‌های Nvidia GeForce RTX 30 در بالاترین دسته ممکن است تنها از یک کانکتور 12 پین استفاده کنند زیرا این کانکتور از دو کانکتور 8 پین تغذیه می‌شود که توانی در حدود 300 وات (150 وات به ازای هر کانکتور 8 پین) را فراهم می‌کند. رابط PCI Express نیز به تنهایی 75 وات به کارت گرافیک منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کانکتور 12 پین برای سری Nvidia RTX 30 – (به‌روزرسانی: تصاویر بیشتر)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا