بازی هافناوریکسب و کار

کنون از دوربین فول فریم بدون آینه 1300 دلار خود EOS RP رونمایی کرد

کنون سال گذشت اول دوربین فول فریم بدون آینه خود را با نام EOS R رونمایی کرد. روز گذشته این کمپانی دومین نسل این دوربین، EOS RP را معرفی کرد. این دوربین نسخه ارزان‌تر و در عین حال کوچکترین دوربین فول فریم در تاریخ کنون به حساب می‌آید.

EOS RP دارای یک سنسور فول فریم 26.2 مگاپیکسلی است. این سنسور درست مشابه آن چیزی است که در دوربین EOS 6D Marl II استفاده شده است. میزان حساسیت ISO این دوربین برای عکاسی تا 40000 و برای فیلمبرداری تا 25600 است و می‌تواند با نرخ 5 فریم برثانیه در حالت burst (عکسبرداری پشت‌سرهم) عکاسی کند.

این دوربین دارای سیستم فوکس خودکار Dual Pixel CMOS با رقم خیره کننده 4779 نقطه فوکس خودکار قابل انتخاب است و زمان تقریبی فوکس 0.05 ثانیه برای لنزهای همراه با دوربین است. فوکس EOS RP دارای پوشش 88 درصدی است و می‌تواند تا میزان روشنایی -5 فوکس کند.دوربین EOS RP  کنون

منظره‌یاب 0.39 اینجی OLED دارای رزولوشن 2.36 میلیون نقطه است و پوشش 100 درصدی است. البته یک نمایشگر 3 اینچی LCD لمسی با رزولوشن 1.04 میلیون نقطه نیز در این دوربین تعبیه شده است که قابلیت چرخش در تمام جهات را دارد. باتری‌های این دوربین از نوع LP-E17 است و از شارژ USB پشتیبانی می‌کند. کنون همچنین امکان تهیه گریب دوربین را برای اتصال به قسمت پایین همزمان با خرید آن فراهم کرده است. EOS RP از اتصال وایفای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

EOS RP دارای همان مانت اتصال لنز RFی است که در EOS R بود، این یعنی از همه لنزهای EOS R پشتیبانی خواهد کرد. همچنین امکان تهیه یکی از 3 آداپتوری که توسط کنون تولید شده نیز وجود دارد. Mount Adapter استاندار که در بعضی از بازارها به همراه دوربین خواهد بود. Control Ring Mount Adapter که به شما اجازه استفاده از قابلیت Control Ring که در لنزهای RF وجود دارد را می‌دهد و در نهایت Drop-in Filter Mount Adapter که اجازه اضافه کردن فیلتر را می‌دهد.

تفاوت‌ها میان دوربین EOS R و EOS RP چندتایی هست و بعضی از آنها مهم به نظر می‌رسند. باوجود آنکه دوربین جدیدتر کنون کوچکتر است، اما ضدآب نیست، همچنین باتری کوچکتری هم دارد. EOS RP فاقد LCD بالایی است که در نسل قبلی وجود داشت، همچنین تاچ‌پد پشت EOS R نیز در این دوربین حذف شده است.دوربین EOS RP  کنون

سنسور این دوربین کاملاً متفاوت از آن چیزی است که در دوربین گران‌تر EOS R تعبیه شده بود، سنسور نسل اول 30.3 مگاپیکسلی است و می‌تواند با کیفیت 4K تا نرخ 30 فریم برثانیه فیلمبرداری کند، در حالیکه EOS RP تنها تا نرخ 24 فریم برثانیه فیلمبرداری خواهد کرد. EOS R همچنین از بیت ریت بالاتر، 10-bit color و C-Log نیز پشتیبانی می‌کند که دوربین جدیدتر این امکان را ندارد. مهمتر از همه آنکه قابلیت Dual Pixel CMOS AF برای دوربین گران‌تر در حالت 4K نیز کار می‌کند، در شرایطی که در نسخه جدیدتر امکان استفاده از آن وجود ندارد. هر دو دوربین امکان کراپ در 4K را دارند اما EOS R در رزولوشن 720p در نرخ 120 فریم برثانیه نیز دارد در حالیکه EOS RP فاقد آن است.

قیمت بدنه دوربین EOS RP کنون 1299 دلار است و به همراه لنز RF 24-105mm F4 L IS USM به قیمت 2399 دلار به فروش خواهد رسید. با این قیمت دوربین جدید کنون یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین دوربین‌هایی فول فریم بازار خواهد بود. با این حال، برای خرید دوربین قطعاً قیمت نباید تنها معیار شما در انتخاب باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا