فناوری

استعفای مدیرعامل اینتل از هیئت مدیره VMware – تمرکز بر روی تیم آبی

پاتریک جلسینگر 60 ساله اخیرا از سمت خود به عنوان مدیرعامل کمپانی VMware استعفا داد تا به مدیرعاملی اینتل منصوب شود. با این حال جلسینگر به عنوان عضوی از هیئت مدیره VMware با حفظ سمت در اینتل باقی ماند. اکنون بر اساس خبری که از سوی CRN اعلام شده، استعفای مدیرعامل اینتل در تاریخ 21 آوریل 2021 به دست کمپانی VMware رسیده است و وی از هیئت مدیره این شرکت و تمامی تعهدات خود به صورت فوری انصراف داده است.

جلسینگر با دست پر به عنوان مدیرعامل اینتل در حال فعالیت است و برنامه‌های جاه طلبانه‌ای برای این کمپانی دارد که عملی کردن آنها نیازمند رویارویی با چالش‌های متعددی است. جلسینگر در نظر دارد اینتل را تبدیل به تراشه‌سازی کند که ضمن تولید تراشه‌های اختصاصی خود، برای دیگر کمپانی‌ها نیز تراشه‌های سفارشی بسازد. کاری که تراشه سازانی همچون TSMC در حال حاضر در حال انجام آن هستند. به منظور ساخت تراشه‌های کاملا سفارشی برای دیگر سازندگان، اینتل قصد دارد Intel Foundry Services را بسازد که قرار است به صورت یک واحد مستقل درون کمپانی، با ساختار رهبری و سود و زیان اختصاصی فعالیت کند.

استعفای مدیرعامل اینتل از هیئت مدیره VMware

این بدین معناست جلسینگر در قبال IFS نیز مسئول است. بخشی که احتمالا دارای بیش از 50 مشتری خواهد بود که طبق گفته اینتل قرار است با این کمپانی همکاری داشته باشند. با چنین مسئولیت‌های سنگینی، طبیعیست که مدیرعامل اینتل بر روی وظایف خود در این کمپانی تمرکز کند. همچنین از آنجایی که VMware خود در انتقالی عظیم در حال رفتن در زیر سایه کمپانی Dell است، تصمیم جلسینگر غافل‌گیر کننده نیست. ضمن اینکه Dell اخیرا اعلام کرد با پیشرفت این قرارداد، مسئولیت‌های بیشتر و پیچیده‌تری شامل حال جلسینگر به عنوان عضو هیئت مدیره VMware خواهد شد.

به طور کلی برای مدیرعامل‌های کمپانی بزرگ اتفاق رایجیست که سمت خود به عنوان هئیت مدیره در شرکت‌های دیگر را حفظ کنند. لیزا سو، مدیرعامل اینتل عضو هئیت مدیره Cisco است و همچنین پروفایل Linkedln جلسینگر حاکی از این است که وی در هیئت مدیره کمپانی نرم افزاری Gloo عضویت دارد اما مشخص نیست که وی قصد دارد سمت خود را در این کمپانی حفظ کند یا خیر. طبق گفته VMware به CRN، جدایی جلسینگر از VMware دوستانه بوده و این کمپانی از خدمات جلسینگر در طول چند سال عضویت وی در تیم هیئت مدیره تشکر کرده و باری دیگر به این موضوع تاکید شده که جدایی جلسینگر به تصمیم خود وی و به خاطر سمت جدیدش به عنوان مدیرعامل اینتل بوده است. هنوز VMware جایگزینی را برای جلسینگر در هئیت مدیره خود معرفی نکرده اما Zane Roe به عنوان مدیرعامل موقت این کمپانی منصوب شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا