بازی هافناوریکسب و کار

تصاویر کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 3070 XC3 با برد سفارشی

تصاویر نسل جدید کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 3070 XC3 با برد سفارشی خود که از ماه اکتبر به بعد عرضه می‌شود، منتشر شد. مشخصات مربوط به این کارت گرافیک توسط خود EVGA و Jacob Freeman در تصاویر زیر که توسط فریمن توییت شده بود، فاش شده است. این تصاویر نگاه بهتری از فناوری جدید شرکت را در اختیار ما قرار می‌دهد.

طراحی دو اسلات کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 3070 XC3

EVGA GeForce RTX 3070 XC3 یکی از طراحی‌های سفارشی فراوان ساخته شده برای کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 است که از ماه اکتبر به بعد در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این مدل، یکی از دو مدل لاین آپ RTX 3070 EVGA به همراه مدل دیگر آن با نام ICX3 FTW3 خواهد بود که از طراحی پرمیم برخوردار است. مشخصات کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 3070 XC3 به خودی خود بسیار چشمگیر بوده که از فرم فاکتور 2.2 اسلات پشتیبانی می‌کند و از طراحی PCB کاملا سفارشی برخوردار است.

این کارت همچنین از یک محلول خنک کننده با سه فن در طراحی خود بهره می‌برد. با توجه به چیزی که در تصاویر دیده می‌شود، این کارت یک هیت سینک آلومینیومی بزرگ را در خود جای داده که لوله‌های گرمایشی مسی متعددی از داخل آن عبور می‌کنند. همچنین رنگ محفظه و صفحه پشتی آن مشکی مات بوده و منحنی زیبایی به قسمت جلویی و پشتی محفظه اضافه شده است.

تصاویر کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 3070 XC3 با برد سفارشی
کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 3070 XC3 با برد سفارشی
کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 3070 XC3
درگاه‌های اتصال کارت گرافیک EVGA

معماری

EVGA GeForce RTX 3070 مجهز به معماری NVIDIA Ampere و ساخته شده با هسته‌های پیشرفته RT و هسته‌های Tensor، پردازنده‌های چند جریانی جدید و حافظه پرسرعت GDDR6 است که به شما امکان می‌دهد در هنگام اجرای بازی‌های محبوب از وضوح 1440p بهره ببرید.

درگاه اتصال

به گفته فریمن، اندازه نوع XC3 باید 11.2 اینچ باشد در حالی که اندازه FTW3 در واقع 11.8 اینچ است. در زمینه فن‌ها، این مدل با 3 عدد فن و 9 تیغه برای هر کدام از آن‌ها ساخته شده که لوگوهای کوچک شرکت EVGA روی تیغه فن‌ها طراحی شده‌اند. همچنین در وسط فن‌ها لوگوی بزرگ‌تری از شرکت قرار گرفته که در کل نمای جالبی به این طراحی می‌دهند. رندرهای قبلی از این کارت، پیکربندی درگاه‌های اتصال متشکل از سه درگاه DisplayPort 1.4 و یک رابط HDMI 2.1 روی کارت را نشان می‌داد. باید بدانید که دو کانکتور 8 پین عموما برای طراحی‌های سفارشی RTX 3070 استاندارد هستند؛ زیرا کارت Founders Edition از یک اتصال 12 پین استفاده می‌کند.

کارت گرافیک جدید EVGA

قیمت

قیمت کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 3070 XC3 باید نزدیک به 499 دلار باشد؛ زیرا، این بهترین مدل در لاین آپ EVGA نیست و اگر این کارت سریع‌تر از کارت حافظه RTX 2080 Ti باشد، پس یک کارت قدرتمند در این قیمت خواهد بود. بدیهی است که باید منتظر بررسی‌های دقیق‌تر GeForce RTX 3070 در ماه اکتبر باشیم تا ببینیم که این کارت چه عملکردی در مقابل آخرین پرچمدار نسل قبلی خواهد داشت. انتظار می‌رود بررسی‌های مربوط به RTX 3080 و RTX 3090 در این ماه انجام شوند. ما همچنین می‌توانیم نتایج بسیار خوبی برای عملکرد حداکثری این کارت را از اورکلاکرهای حرفه‌ای انتظار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: تصویر سه گرافیک GeForce RTX 30 – خنک کننده‌های متفاوت FE

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا