بازی هافناوریکسب و کار

تقاضا برای خرید آیفون 11 و آیفو 11 پرو بیشتر از حد انتظار بوده است

از اولین روزهایی که اپل آیفون‌های جدید خود را در هر نقطه‌ای از زمان معرفی کرده، این اتفاق یک موفقیت بزرگ برای کوپرتینو بوده است، اما در چند سال اخیر این قانون همواره ثابت نبوده است. باوجود آنکه عملکرد آیفون‌های اپل فاصله زیادی با شکست داشته، اما به درخشانی سال‌های اولیه نبوده است. بالا رفتن قیمت پرچمداران گرانقیمت، کاهش خلاقیت و حضور رقیبان قدرتمند چینی همگی تأثیر خود را در کم شدن میزان فروش آیفون‌های اپل نشان داده‌اند.

البته این روند ممکن است با به بازار آمدن گوشی‌های آیفون 11 و آیفون 11 پرو تغییر کند. این موضوع توسط تحلیلگر اپل، آقای Ming-Chi Kuo عنوان شده است که در گزارش خود به سرمایه‌گذاران ادعا کرده که تقاضا برای آیفون‌های جدید ظاهراً بهتر از حد انتظار بوده است. این موضوع براساس برآوردهای فروش آنلاین اپل بوده، جاییکه ظاهراً گوشی‌های جدیدتر سریع‌تر از حد انتظار از قفسه‌ها خریداری شده‌اند. مینگ-چی کو در گزارش خود گفته است:

زمان ارسال رنگ Midnight Green (سبز نیمه‌شب) گوشی آیفون 11 پرو، سبز آیفون 11 . بنفش آیفون 11 دو تا سه هفته حتی بیشتر است. ارسال رنگ‌های دیگر معمولاً کمتر از 10 روز طول می‌کشد. لازم به ذکر است که تولید قاب شیشه‌ای رنگ Midnight Green با مشکل مواجه شده است. بنابراین این زمان ارسال را طولانی‌تر خواهد کرد.

رنگ‌های جدید یا قیمت پایین‌تر؟

به‌نظر می‌رسد که این تحلیلگر معتقد است که گزینه‌های رنگی جدیدی که اپل برای آیفون‌های جدید در نظر گرفته، دلیل تقاضای بالاتر از انتظار کاربران بوده است. البته بد نیست به این نکته نیز توجه داشته باشید که آیفون 11 امسال با قیمتی پایین‌تر از آیفون XR به بازار عرضه شده است. از همین رو آیفون 11، گوشی‌ای با جدیدترین پردازنده اپل است که مناسب برای کاربرانی خواهد بود که علاقه‌ای به صرف هزینه 1000 دلاری برای خرید یک گوشی هوشمند ندارند. iPhone 11 در نسخه پایه (4+64 گیگابایت) در بازار آمریکا به قیمت 699 دلار به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا