فناوری

حذف پست نماینده موافق با طرح صیانت از اینستاگرام

روز گذشته در خبرها به بیان نظرات یکی از نمایندگان مجلس که موافق اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است پرداختیم. حالا اما شاهد حذف پست این نماینده موافق با طرح صیانت از شبکه اجتماعی اینستاگرام هستیم.

منصور شکرالهی، نماینده مردم کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان که یکی از موافقین اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است، هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که تا ازمانیکه نرم‌افزار توانمند داخلی که بتواند قابلیت‌های پیام‌رسان‌های خارجی را ارائه کند، ایجاد نشود نسخه‌های خارجی فعال باقی خواهند ماند. ظاهراً اینستاگرام این شرط فعالیت خود را چندان نپسندیده و پستی شکرالهی در این راستا منتشر کرده را حذف کرده است.

  • نماینده مجلس: ادامه فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی تا زمان توانمندسازی نسخه‌های داخلی

اینستاگرام اقدام به حذف پست نماینده موافق با طرح صیانت کرد

منصور شکرالهی در گفتگو با ایرنا گفته است که پس از انتشار پستی در رابطه با طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در اینستاگرام خود، این شبکه با پیامی مبنی بر اینکه پست برخلاف دستورالعمل‌های آنها است، آن را از صفحه شخصی این نماینده مجلس حذف کرده است.

البته این اظهارات او با واکنش‌های زیادی از سمت کاربران و رسانه‌ها همراه شدو بسیاری از آنها مدعی شدند که شکرالهی خودش اقدام به حذف پست مرتبط با طرح صیانت کرده است. با این حال، این نماینده مجلس با انتشار یک استوری این شایعات را تکذیب کرده است.در این استوری گفته شده “پست شما را به دلیل نقض دستورالعمل‌های انجمن خود در خصوص سازمان‌های خطرناک یا خشونت بار برداشتیم، اگر دوباره چیزی پست کنید که بر خلاف دستورالعمل های ما باشد، حسابتان به همراه پست‌ها، بایگانی، پیام‌ها و دنبال کنندگان حذف خواهد شد”. او این اقدام اینستاگرام را نقض حقوق آزادی و خلاف اصل آزادی بیان دانست.

حذف پست نماینده موافق با طرح صیانت از اینستاگرام
حذف پست نماینده موافق با طرح صیانت از اینستاگرام

از آنجاییکه به نظر می‌رسد که این نماینده مجلس پست خود را حذف نکرده و اینستاگرام این اقدام را انجام داده، ممکن است که کاربران در آن بی تأثیر نباشند. همانطور که احتمالا در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید، تعداد مخالفان اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بسیار بیشتر از موافقان آنست و حتی نظرسنجی ما در وبسایت سخت‎افزارمگ هم این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. بنابراین دور از انتظار نیست که کاربران ایرانی اینستاگرام اقدام به گزارش (Report) پست و اکانت آقای شکرالهی کرده باشند و از آنجاییکه احتمالاً تعداد ریپورت‌ها بالا بوده، اینستاگرام پست این نماینده مجلس را حذف کرده باشد.

مقالات مرتبط:

  • با طرح صیانت آینده فضای مجازی و اینترنت در دولت سیزدهم چگونه خواهد بود؟
  • رای مثبت مجلس به ارسال طرح صیانت به کمیسیون اصل 85
  • نسخه نهایی پیش نویس طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا