بازی هافناوریکسب و کار

دو نمونه M1 MacBook Air عرضه خواهد شد – یک هسته گرافیکی کمتر

ظاهرا دو نمونه M1 MacBook Air عرضه خواهد شد. اپل از سه محصول جدید خود در لاین آپ Mac با پردازنده‌های بر پایه ARM رونمایی کرد. یکی از این مدل‌ها M1 MacBook Air، دیگری M1 Mac Mini و آخرین نیز M1 MacBook Pro بود.

این سه محصول از پردازنده 5 نانومتری M1 بهره می‌برند که اپل ادعا می‌کند بهبود عملکرد و مصرف انرژی عظیمی نسبت به نوت بوک‌های بر پایه ویندوز 10 هم قیمت ارائه می‌دهد. با این حال تا زمانی که این محصولات روی وب سایت اپل برای فروش قرار نگرفتند همه جزئیات مشخص نبود. یکی از این جزئیات گمشده به دو پیکربندی برای M1 اشاره دارد که یکی از آنها تعداد هسته گرافیکی متفاوتی خواهد داشت.

با نگاهی به صفحه محصول M1 MacBook Air شما دو مدل قابل تهیه را شاهد خواهید بود. اگر شما متوجه نشدید باید بگوییم اپل فروش تمام نسخه‌های مک بوک ایر با پردازنده‌های اینتل را پایان داده و تنها مدل‌هایی با چیپ M1 قابل تهیه هستند. اگر شما دقیق‌ترین به دو محصول موجود نگاه کنید، یک مدل با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای را مشاهده می‌کنید در حالی که نمونه گران‌تر از پیکربندی 8 + 8 بهره می‌برد.

دو نمونه M1 MacBook Air عرضه خواهد شد

چیپ M1 با پردازنده 8 هسته‌ای و گرافیک 8 هسته‌ای در مک بوک پرو جدید و مک مینی نیز ارائه شده و اپل در زمان معرفی رسمی به آنها اشاره داشت. حالا چرا اپل باید تصمیم به عرضه نسخه‌ای ضعیف‌تر از M1 MacBook Air بگیرد؟ احتمال دارد که این کمپانی قصد داشته هزینه تولید M1 را پایین نگه دارد تا همین موضوع در مورد قیمت گذاری MacBook Air جدید نیز صادق باشد که البته با توجه به قیمت 999 دلاری نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد.

دو نمونه M1 MacBook Air

این اولین باری نیست که اپل چنین اقدامی کرده، اگر شما بخاطر داشته باشید iPad Pro 2020 نیز اتفاق مشابهی را رقم زد، جایی که اپل درباره A12Z Bionic صحبت کرد اما بعدا مشخص شد که تنها شاهد A12X Bionic با یک هسته گرافیکی بیشتر بودیم. بنچمارک‌های اولیه نیز نشان دادند که تفاوت چندانی بین A12Z Bionic و A12X Bionic در بخش محاسباتی و گرافیکی نیست.

این که آیا باید انتظار چنین تفاوت کمی را بین دو نسخه M1 MacBook Air داشته باشیم یا نه را نمی‌توان فعلا تایید کرد. فعلا باید در انتظار بنچمارک‌های بیشتر بمانیم زیرا قبل از هر نتیجه گیری با یک سیستم روی چیپ کاملا جدید در پلتفرمی نوین مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اپل از پردازنده M1 به عنوان اولین تراشه Apple Silicon برای Mac رونمایی کرد

بیشتر بخوانید: اپل فروش مک بوک ایر با پردازنده اینتل را متوقف کرد – M1 MacBook Air تنها گزینه قابل خرید

بیشتر بخوانید: لپ تاپ MacBook Pro 2020 با چیپ M1 معرفی شد

بیشتر بخوانید: لپتاپ MacBook Air 2020 اپل معرفی شد

بیشتر بخوانید: مک مینی 2020 اپل با تراشه M1 و قیمت پایه 699 دلار رونمایی شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا