بازی هافناوریکسب و کار

ویدئوهای جعلی دود کردن Xbox Series X – هشدار مایکروسافت درباره این کار

اگر چه همواره بر این نکته تائید شده هر آن چیز که در اینترنت و فضای مجازی می‌بینید یا می‌خوانید را باور نکنید، اما هنوز افراد زیادی هستند که این توصیه را نادیده می‌گیرند و بر اساس دیده‎های خود قضاوت می‌کنند. فضای مجازی مملو از تصاویر و ویدئوهای ساختگی با موضوعات مختلف است. در دنیای گجت‎ها نیز به وفور از این موارد وجود دارد. معمولا سازندگان این ویدئوها محصولات پر طرفدار و جدید را هدف قرار می‎دهند. در روزهای اخیر شاهد انتشار ویدئوهای جعلی دود کردن Xbox Series X نیز بوده‎ایم که کاربران زیادی آنها را باور کرده‎اند. این در حالیست که تشخیص ساختگی بودن این ویدئوها کار سختی نیست.

ویدئوهای جعلی دود کردن Xbox Series X – تلاش مضحک برای نمایش حرارت بالای کنسول

ساخت ویدئویی که نشان دهد از سقف اکس باکس سری اکس دود بلند می‎شود کار ساده‎ای است. کافیست با یک دمنده دود، از پائین دستگاه دود را وارد آن کنیم تا دود از بالای دستگاه خارج شود. دست کم دو ویدئوی این چنینی از دود کردن شدید کنسول جدید مایکروسافت منتشر شده که همین برای نگران کردن کاربرانی که قصد خرید این دستگاه را دارند کفایت می‎کند. اما بازدیدکنندگان تیزبین خیلی زود متوجه شدند که نوع دودی که از دستگاه خارج می‎شود مانند دودیست که ویپ‎ها و سیگارهای الکترونیکی تولید می‌کنند.

Xbox Studio، یک حساب مربوط به اخبار اکس باکس در توییتر به این ویدئوها واکنش داد و نظریه کاربران راجع به ساختگی بودن آنها را در عمل اثبات کرد. نتیجه این شد که درست مانند ویدئوهای ساختگی، دود ویپ از پائین کنسول وارد و از بالای آن خارج شد. برخی از ویدئوها مدعی شده بودند که حتی در زمان خاموش بودن کنسول نیز این دود از دستگاه خارج شود. Xbox Studio نشان داد که چگونه پس از خاموش کردن کنسول، برای مدت زمان کوتاهی همچنان دودها خارج می‌شوند.

مشکلات واقعی اکس باکس سری اکس – نویز بالای دیسک درایو

مایکروسافت خود نیز وارد این ماجرا شد و با انتشار یک توییت به کاربران گفت: “باور نمی‌کنیم که باید چنین چیزی بگوئیم، اما لطفا دود ویپ را وارد اکس باکس سری اکس نکنید.” همچنین کمپانی اضافه کرده است که تمامی گزارش‌های امنیتی محصول را دریافت خواهد کرد و تحقیقات گسترده‌تری را در این رابطه صورت خواهد داد.

اما مشکلاتی واقعی در مورد اکس باکس سری اکس وجود دارند که البته برای هر محصول جدیدی که در تعداد انبوه تولید می‎شود طبیعی است. برخی کاربران متوجه شده‎اند که دیسک درایو این کنسول نویز بسیار بالایی تولید می‌کند. همچنین کاربری در انگلیس با مشکل کرش دستگاه و پدیدار شدن نقطه‌های سبز در نمایشگر مواجه می‌شود که مایکروسافت دستگاه وی را تعویض می‌کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه سرعت بارگذاری پلی استیشن 5 و Xbox Series X

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا