فناوری

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی: 5 درصد کسب و کارها در پلتفرم‌های خارجی فعال هستند

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد بیش از 95 درصد کسب‌وکارهای دیجیتال به شکل رسمی فعالیت می‌کنند و 5 درصد کسب‌وکارها در سکوهای خارجی فعال هستند.

«امین کلاهدوزان»، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگوی تازه خود با یکی از خبرگزاری‌های داخلی گفت آیین‌نامه‌ای درباره حمایت این مرکز از کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال تصویب شده است. او اعلام کرد مرکز توسعه تجارت (تتا) عضو کمیته حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال است. البته به اعتقاد «کلاهدوزان» مشکلات کسب‌وکارهای این حوزه صرفاً ارائه تسهیلات نیست.

«کلاهدوزان» معتقد است یکی از مسائل جدی که باید در این حوزه برطرف شود، بحث حمل‌ونقل (لجستیک) است. در صورتی که کسب‌وکار دیجیتالی راه‌اندازی شود و کالا نیز به اندازه کافی موجود باشد اما مسائل مربوط به حمل‌ونقل حل نشود، این مسائل مشکلاتی را در کسب‌وکارها به وجود می‌آورد. او افزود سرمایه‌های انسانی به عنوان نیروی محرکه فعال در حوزه تجارت الکترونیک در طی سال‌های اخیر تحلیل رفته است. «تتا» باید این مسئله را مهم بپذیرد و برای رفع آن به دنبال راهکار مناسبی باشد.

تاکید سرپرست «تتا» به رفع برخی از قوانین غیرضروری برای گسترش کسب‌وکارهای دیجیتالی

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خاطرنشان کرد قوانین و مقررات دست‌وپاگیری در حوزه کسب‌وکار دیجیتالی وجود دارد که باید میزان آن‌ها کاهش یابد. زمانی که مشکلات موجود در حوزه مذکور برطرف شود، بخش خصوصی می‌داند که چگونه با مسائل کنار آید.

کسب و کارها در پلتفرم‌های خارجی

«کلاهدوزان» بیان کرد پیش از ایجاد محدودیت دسترسی به پلتفرم‌های خارجی، کسب‌وکارها به 2 دسته تقسیم می‌شدند. دسته اول کسب‌وکارهایی بودند که به صورت رسمی فعالیت می‌کردند و بخش عمده گردش مالی تجارت الکترونیک را برعهده داشتند. دسته دوم کسب‌وکارهایی بودند که شکل رسمی نداشتند و از طریق پلتفرم‌های خارجی نظیر «اینستاگرام» و «واتس آپ» فعالیت‌ها انجام می‌شدند. او تاکید کرد برای رسمی‌شدن فعالیت‌های این بخش باید پلتفرمی شبیه به اینستاگرام جایگزین آن شود که البته اکنون تعدادی پلتفرم فعال در این بخش وجود دارد.

«امین کلاهدوزان» از همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتالی خبر داد. بر اساس این همکاری، کسب‌وکاری که در پلتفرم مورد تأیید وزارتخانه مذکور فعال است و درگاه پرداخت مستقل دارد، به‌صورت اتوماتیک اینماد خود را دریافت می‌کند و نیاز نیست درگیر فرایند آن شود. در این فرایند پلتفرم توسط وزارت ارتباطات تأیید می‌شود و «تتا» بر اساس تفاهمی که دارد می‌پذیرید که این کسب‌وکار می‌تواند اینماد دریافت نماید.

  • وزیر ارتباطات: قطعی‌های اینترنت در سال 1402 را به حداقل می‌رسانیم
  • راجا کودوری اینتل را ترک می‌کند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا