فناوری

سقوط 10 هزار دلاری ارزش بیت کوین در اولین روز رسمی شدن در ال سالوادور

روز گذشته بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی در کشور ال سالوادور شناخته شد و اولین کشوری لقب گرفت که این ارز دیجیتال را به صورت رسمی پذیرفته است. پیش بینی میشد که این اتفاق تاثیری بر ارزش بیت کوین داشته باشد اما این تاثیر بر خلاف پیش بینی‌ها بوده است. در اولین روز رسمی شدن این ارز در ال سالوادور، سقوط 10 هزار دلاری ارزش بیت کوین رقم خورده و ارزش آن به پائین‌ترین مقدار در ماه جاری و به 43 هزار دلار رسیده است.  نجیب ابوکیله، رئیس جمهور ال سالوادور به نظر از این اتفاق نهایت استفاده را برده و به جای نگرانی، 150 بیت کوین دیگر خریداری کرده است. اکنون ال سالوادور مجموعا صاحب 550 بیت کوین است که ارزش آن به 25 میلیون دلار می‌رسد.

پس از اینکه بیت کوین به مدت چندین ماه به عنوان یک تجارت قانونی در ال سالوادور پذیرفته شده بود، در نهایت روز گذشته دولت این کشور بیت کوین را به عنوان یک ارز رسمی پذیرفت. با این کار شرایط برای اهالی این کشور جهت ارسال پول به خانواده‌های آسان‌تر می‌شود. به گفته دولت ال سالوادور، بیت کوین می‌تواند سالانه 400 میلیون دلار از تراکنش‌های مالی را به خود اختصاص دهد، هر چند BBC معتقد است 170 میلیون دلار پیش بینی واقع گرایانه‌تری در این زمینه است. همچنین با توجه به اینکه یک سوم از جمعیت این کشور حساب بانکی ندارند، بیت کوین می‌تواند سرعت انتقال پول را افزایش دهد.

سقوط 10 هزار دلاری ارزش بیت کوین

سقوط 10 هزار دلاری ارزش بیت کوین

با این حال همه مردم ال سالوادور با رسمی شدن بیت کوین در کشور خود موافق نیستند و اعتراضاتی در مورد این تصمیم نیز شکل گرفت و بسیاری از این افراد برای دور ماندن از خطرات احتمالی تصمیم گرفته‌اند تا جایی که می‌توانند از بیت کوین دور بمانند. با اتفاقی که روز گذشته اتفاق افتاد و ارزش بیت کوین 15 درصد سقوط کرد و به زیر 43 هزار دلار نیز رسید، احتمالا شک این افراد به تصمیم دولت این کشور تبدیل به یقین شده است. هر چند ارزش بیت کوین در حال بازگشت است و اکنون قیمت هر بیت کوین به حدودا 46 هزار دلار رسیده است.

ارزش بیت کوین‌های تحت اختیار ال سالوادور روز گذشته 3 میلیون دلار کاهش پیدا کرد اما به نظر رئیس جمهور این کشور بینش متفاوتی در این مورد دارد. نجیب ابوکیله از این کاهش قیمت برای خرید بیت کوین‌های بیشتر استفاده کرد و 150 بیت کوین دیگر به 400 بیت کوینی که از قبل دولت این کشور در اختیار داشت اضافه شد. ابوکیله بعد از این اقدام در توییتر خود نوشت: در میلیون‌ها کاغذ چاپ شده صرفه جویی کردیم. به نوشته Forbes، سقوط بیت کوین زمانی آغاز شده که سیستم کیف پول ال سالوادور دچار مشکلاتی شده است. با مشکل پیش آمده که به نظر به افزایش حجم معاملات نیز مرتبط بوده، چند ساعتی این سیستم از کار افتاده و موجب تاخیر در کار سازمان‌ها و صرافی‌ها شده است.

  • آمازون شایعه پذیرش رمزارز را رد کرد – بیت کوین سقوط کرد
  • آشتی ایلان ماسک و بیت کوین – تسلا و SpaceX بیت کوین‌ها را نگه می‌دارند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا