بازی هافناوریکسب و کار

فروش 19 درصدی بازی های PS5 در بریتانیا با وجود عدم عرضه پلی استیشن 5 در این کشور

پلی استیشن 5 اگر چه در حال حاضر در برخی از کشورها از جمله ایالات متحده عرضه شده، اما این کنسول تا سه شنبه، 19 نوامبر در بریتانیا موجود نخواهد شد. با این وجود تعداد قابل توجهی از کاربران بریتانیایی به استقبال از کنسول نسل جدید سونی رفته‌اند و فروش بازی های PS5 در بریتانیا تقریبا یک پنجم از سهم کل بازی‌هایی که هفته گذشته در این کشور به فروش رفته‌اند را به خود اختصاص داده است. طبق اطلاعاتی که توسط کریس درینگ، نویسنده وب سایت GameIndustry.biz منتشر شده، بازی‌های پلی استیشن 5 تقریبا 19 درصد از مجموع فروش بازی‎های ویدئویی بریتانیا را در بر گرفته و این اتفاق در حالی رخ داده که هنوز این کنسول در این کشور عرضه نشده است.

استقبال از بازی های PS5 در بریتانیا پیش از عرضه کنسول

پلی استیشن از تاریخ 12 نوامبر در بازار کشورهای امریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا، نیوزلند، کره جنوبی و سنگاپور در دسترس علاقمندان قرار گرفته است در حالی که بازار باقی کشورها، از 19 نوامبر کنسول جدید سونی را دریافت خواهند کرد. آمار فروش بازی‌های پلی استیشن 5 در بریتانیا نشانگر این است که کاربران این کشور اقدام به پیش خرید بازی‌های مورد علاقه خود برای PS5 کرده اند. چرا که مانند سایر مناطق، در نخستین روز عرضه کنسول سونی، عنوانی برای خرید در دسترس نخواهد بود. این تصمیم به واسطه شرایطی که کرونا رقم زده اتخاذ شده است. در حال حاضر بریتانیا دومین دوره بزرگ قرنطینه را پشت سر می‌گذارد و کسب و کارهای غیر ضروری تا تاریخ 2 دسامبر در این کشور تعطیل هستند. اما فروشگاه‎ها اجازه ادامه فعالیت از طریق سرویس‎های اینترنتی را دارند. اقدامی که اپل نیز برای آیفون‌های سری 12 انجام می‎دهد.

در چارت فروش بازی‎های کامپیوتری بریتانیا در هفته گذشته، Call of Duty: Black Ops Cold War تبدیل به اولین عنوان از سری COD بعد از 13 سال شد که در اولین هفته عرضه، نمی‎تواند در رده نخست پرفروش‌ترین عناوین این کشور قرار بگیرد. این افتخار از آن Assassin’s Creed Valhalla، اثر جدید استودیو یوبی‎سافت شده که نسبت به قسمت پیشین خود، حدودا دو برابر فروش بیشتری داشته است. 42 درصد از فروش این بازی، مربوط به نسخه PS4 بوده و 18 درصد سهم نسخه PS5 بوده است. الباقی سهم فروش این عنوان به پلتفرم‎های مختلف اکس باکس تعلق گرفته است.

بیشتر بخوانید: مشکل توقف دانلود بازی های PS5 – تنها راه حل ریست فکتوری کنسول است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا