بازی هافناوریکسب و کار

فشارهای ترامپ جواب داد: TSMC در امریکا کارخانه 12 میلیارد دلاری احداث می‌کند

در هفته‌ای که گذشت گزارشاتی مبنی بر اینکه تراشه‌ساز بزرگ تایوانی قصد دارد کارخانه جدیدی را در ایالات متحده احداث کند منتشر شد و حالا TSMC رسما این موضوع را تائید کرده است. کارخانه جدید TSMC در امریکا به منظور تولید تراشه‌های 5 نانومتری ساخته خواهد شد و ظرفیت تولید 20 هزار ویفر در ماه را دارا می‌باشد. همچنین این واحد تولیدی بیش از 1600 فرصت شغلی فنی رده بالا ایجاد می‌کند.

کارخانه جدید TSMC در امریکا تا سال 2024 آماده می‌شود

این خبر برای دولت امریکا بسیار خوشحال کننده است. ایالات متحده مدت‌ها بود که از TSMC درخواست کرده بود بخشی از خط تولید خود را از آسیا به خاک این کشور انتقال دهد تا از خطرات امنیتی به دور باشد. TSMC علاوه بر اینکه تراشه‌های مورد نیاز کمپانی‌های امریکایی مانند اپل، انویدیا و کوالکام را تامین می‌کند، برخی از تراشه‌های مورد نیاز ارتش امریکا، مانند نمونه‌هایی که در جت‌های جنگنده F-35 استفاده می‎شود تولید می‌کند. سال گذشته رئیس جمهور چین گفت که پکن تایوان را به متحدن شدن با چین وادار نمی‌کند. با این حال ایالات متحده ریسک نکرده و با در نظر گرفتن احتمال کنترل تایوان توسط چین، نمی ‌واهد تکنولوژی تراشه‌هایی که در ارتش این کشور و کمپانی‌های فناوری امریکایی استفاده می‌شود، در اختیار پکن قرار بگیرد.

به همین دلیل امریکا اصرار زیادی داشت که TSMC در امریکا کارخانه‌های جدیدی احداث کند. TSMC گفته است که این کار ارتباطی به نگرانی‌های امنیتی امریکا ندارد. این در حالیست که تراشه ساز تایوانی در ماه ژانویه اعلام کرد هیچ کارخانه جدیدی دیگر در امریکا احداث نخواهد کرد. این کمپانی پیش از این کارخانه کوچکی را در واشنگتن به بهره‌برداری رسانده است. حال TSMC می‌گوید که از ادامه همکاری قدرتمند با دولت امریکا خرسند است و ساخت کارخانه جدید در آریزونا را رسما اعلام کرده است. این کمپانی تولید تراشه‌های 5 نانومتری را تایوان آغاز کرده و انتظار می رود تراشه‌های A14 مورد استفاده در آیفون 12 به همراه تراشه A14X آیپد پرو نسل بعد و پردازنده های AMD ZEN 4 بر پایه همین تکنولوژی ساخته شوند. تمام این اتفاقات پیش از بهره‌برداری کارخانه جدید TSMC در آریزونا صورت خواهند گرفت چرا که احداث کارخانه جدید احتمالا سال 2024 به طول خواهد انجامید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا