فناوری

ماجرای امروز اختلال اینترنت ایران از چه قرار است؟ (10 مرداد)

همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اندکی پس از آن وزیر ارتباطات جدید، اختلال به پای ثابت وضعیت اینترنت در ایران تبدیل شد. آنقدر تعداد دفعاتی که شاهد اختلالات گسترده و کندی سرعت در طول این یک سال بودیم زیاد است که می‌توانیم بگوییم این به یک روتین برای ما تبدیل شده. امروز 10 مرداد هم یک بار دیگر کل اینترنت کشور با اختلال گسترده‌ای مواجه شد. اما ماجرای اختلال امروز از چه قرار است؟

از حدود 14 امروز 10 مرداد اینترنت با یک اختلال گسترده همراه شد. اینترنت برخی از شرکت‌‎های اینترنتی و اپراتورها به صورت کلی قطع شد و مابقی با کند همراه شدند. وبسایت‌های نمایش دهنده وضعیت اینترنت هم همگی این اختلال گسترده را نمایش می‌دادند. البته این اختلالات در اپراتورهای همراه تنها محدود به قطعی اینترنت نبود و ظاهرا برخی از کاربران در نقاط مختلف کشور در برقراری تماس و آنتن‌دهی سیم کارت خود نیز دچار مشکل شدند.

امروز اختلال اینترنت ایران (10 مرداد 1401)
امروز اختلال اینترنت ایران (10 مرداد 1401)

دلیل اختلال اینترنت ایران – 10 مرداد 1401

شرکت مخابرات اعلام کرده است که دلیل مشکلات پیش آمده آتش سوری در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه 8 مخابرات است و کارشناسان این شرکت مشغول فعالیت برای رفع سریع این اختلالات هستند.

آتش سوزی اولین باری نیست که موجب اختلال در وضعیت اینترنت می‎شود. پیش از این در 13 اسفند 1400 هم آتش سوزی در مرکز LCT زیرساخت وضعیت اینترنت را دچار مشکل کرده بود.

  • دلیل قطع اینترنت جمعه 13 اسفند: آتش سوزی در زیرساخت

به ما بگویید که در ساعت‌های اخیر آیا اینترنت شما هم با اختلال مواجه شده است؟ اگر وضعیت برای شما به حالت طبیعی بازگشته بگویید که در حال حاضر با چه سرویسی متصل هستید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا