بازی هافناوریکسب و کار

ناو هواپیمابر به جا مانده از جنگ جهانی دوم در اعماق اقیانوس آرام پیدا شد

کشتی تحقیقاتی پال آلن، Petrel، یک کشتی جنگی تاریخی دیگر را در اعماق اقیانوس پیدا کرد. در پی اکتشافات صورت گرفته در اواخر ژانویه خدمه اعضامی تایید کردند که یک ناو هواپیمابر به نام USS Hornet که در بسیاری از نبردهای جنگ جهانی دوم نقشی کلیدی داشته است را پیدا کرده اند. این ناو در پی غرق شدن در نبرد سانتاکروز در سال 1943 به عنوان گم شده در نظر گرفته شده بود تا اینکه تکنولوژی مدرن موفق به پیدا کردن آن در عمق 17500 پایی اقیانوس آرام جنوبی در نزدیکی جزایر سلیمان شد.

تیم جستجو ابتدا دایره جستجو خود را با استفاده از اطلاعات وقت نظیر گزارشات عملکرد خود کشتی و سایر کشتی های درگیر در نبرد سانتا کروز کوچک کرد و پس از آن تکنولوژی وارد عمل شد. زیردریایی مستقل Petrel با استفاده از سونار در شیرجه اول متوجه کشتی غرق شده شد و با استفاده از ویدئو فوتیج تایید کرد که آن Hornet است. ریچارد نواتزکی، کهنه سرباز و خدمته اسبق 94 ساله کشتی که در زمان نبرد سانتا کروز 18 سال داشت به همراه CBC News شاهد این کشف ویدئویی بود.

با وجود گذشت بیش از 77 سال از غرق شدن این کشتی هنوز بیشتر اجزای آن نظیر سلاح ها و وسایل نقلیه عرشه قابل شناسایی هستند. هواپیمایی نیز که بر روی آن باقی مانده بودند قابل رویت هستند.

Hornet 140 نفر از خدمه خود را در طول نبرد از دست داد و کشف این کشتی به نوعی می تواند تسلی بخش خانواده های ملوانان فقید باشد. علاوه بر این، کشف جدید نمایانگر تکنیک های پیشرفته جدید اکتشافی است. درحالی که پیش از این کشف Hornet به دلیل خرابی های ناشی از عمق و اشتباهات متود های قبلی اکتشافی نشدنی تلقی می شد، حالا می توان با استفاده از کم ترین خدمه (Petrel 10 خدمه داشت) و بهره گیری از رباتیک کشتی های غرق در کف اقیانوس ها را پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا