فناوری

نرم افزار پیش فرض ویرایش ویدیو ویندوز در آپدیت بعدی اضافه خواهد شد

نرم افزار Windows Movie Maker را به خاطر دارید؟ همان نرم افزاری که قرار بود به صورت پیش فرض در ویندوز 7 اضافه شود تا نیاز کاربران به نرم افزارهای مختلف ویرایش ویدیو را برطرف کند اما با شکست رو به رو شد! حال آنطور که مشخص است شرکت مایکروسافت بی‌خیال این موضوع نشده و با قرار دادن یک نسخه از نرم افزار جدید ClipChamp تصمیم دارد تا نسل بعدی نرم افزار پیش فرض ویرایش ویدیو ویندوز را ارائه کند.

  • تست Mi Pad 5 شیائومی با ویندوز 11 ARM در Geekbench
  • چگونه از فعال بودن ویندوز 11 مطمئن شویم؟
  • حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی ویندوز 11

شرکت مایکروسافت از چند سال پیش به فکر خرید شرکت‌های کوچک و فعال در حوزه‌های مشخصی کرد که در آن زمان کسی از نیت خرید آن‌ها اطلاعی نداشت. اکنون پس از گذشت چند سال مشخص شده که تمام آن ریخت و پاش‌ها بی‌دلیل هم نبوده و مایکروسافت به دنبال بهبود تجربه کاربران در هنگام استفاده از سیستم عاملش است. این موضوع را می‌توانید از اضافه شدن ویژگی‌های جدید به نرم افزارهای قدیمی ویندوز حس کنید.

ویژگی جدید نرم افزار پیش فرض ویرایش ویدیو ویندوز

طبق ورژن جدید از ویندوز 11 insider که در کانال توسعه دهندگان مایکروسافت منتشر شده است، دو نرم افزار جدید در بخش Inbox این ویندوز قرار گرفته که ظاهرا زین پس به صورت پیش فرض برای کاربران فعال خواهد شد (هر چند که قطعا خود کاربر می‌تواند در اولین فرصت نرم افزار فرض بودن را تغییر دهد). یکی از این دو نرم افزار Clipchamp نام دارد که مایکروسافت دو سال پیش استودیو سازنده آن را خریداری کرد (در آن زمان همه این سوال را مطرح می‌کردند که چرا شرکت بزرگی همچون مایکروسافت باید یک نرم افزار ویرایش ویدیو که آن هم در درون مرورگر اجرا می‌شود را خریداری کند). هر چند که Clipchamp به اندازه آدوبی و داوینچی قدرتمند نیست اما بیایید قبول کنید که احتمالا نیاز اکثر کاربران ویندوز 11 را برطرف خواهد کرد و حتی اگر این مورد هم درست نباشد، برای ویندوز 11 یک مزیت به شمار می‌رود که کتابخانه‌ی نرم افزارهای خود را قوی‌تر خواهد کرد.

نرم افزار پیش فرض ویرایش ویدیو ویندوز در آپدیت بعدی اضافه خواهد شد

این نکته را هم در نظر داشته باشید که نرم افزارهای ویرایش ویدیو از دیرباز به پیچیده بودن و نیاز به تمرین داشتن معروف بوده‌اند و الان بد نیست که یک نرم افزار ساده‌تر با رابط کاربری زیبا را شاهد باشیم که لذت ادیت ویدیو را برای کاربران نه چندان حرفه‌ای ویندوز بیشتر خواهد کرد. این برنامه از حجم زیادی از کتابخانه‌ها، فیلترها، سبک‌های مختلف ادیت ویدیو و افکت‌های جدید تصویری پشتیبانی خواهد کرد. حتی کاربران می‌توانند در هنگام استفاده از آن، ویدیوهایی با چند لاین صدای مختلف تولید کنند که در مقیاس خود جالب توجه است.

شما پس از تولید ویدیوی خود می‌توانید آن را به صورت مستقیم از درون برنامه در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید و حتی اگر از سرویس Azure هم استفاده می‌کنید، می‌توانید ویژگی تبدیل متن به گفتار آن را هم در ویدیو خود اضافه کنید. علاوه بر اینکه این نرم افزار با Onedrive نیز یکپارچه خواهد شد و طبیعتا می‌توانید فایل‌های خود را در آن آپلود و یا دانلود کنید. یک برنامه‌ی دیگر نیز در ویندوز قرار گرفته که ارتباط مستقیمی با قسمت کنترل حساب‌های کاربری دارد. ظاهرا والدین می‌توانند با استفاده از این نرم افزار، کنترل خود بر رایانه‌ی شخصی مورد استفاده‌ی کودکانشان بیشتر کنند.

نرم افزار پیش فرض ویرایش ویدیو ویندوز در آپدیت بعدی اضافه خواهد شد

علاوه بر این‌ها آزمایشات جدید مایکروسافت برای بهبود تجربه‌ی جست و جوی کاربران در محیط ویندوز و وب آغاز شده است و شما می‌توانید ذره‌ای این این تلاش‌های جدید شرکت مایکروسافت را در این نسخه مشاهده کنید. زین پس در هنگام جست و جو در منوی استارت، محتواهایی همچون تعطیلات، سالگردها، تصاویر و … نیز به روز خواهند شد و حتی در نتایج جست و جوی شما به نمایش در خواهند آمد. هر چند که اگر از این ویژگی‌های جدید خوشتان نیامد می‌توانید آن را از درون خود ویندوز غیرفعال کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا