بازی هافناوریکسب و کار

نمره دوربین شیائومی Mi 10 Ultra توسط DxoMark مشخص شد

شیائومی می 10 الترا دیروز توسط شیائومی به صورت رسمی رونمایی شد و می‌توان گفت این گوشی هوشمند یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار برای تمام زمینه‌ها از جمله عکاسی است. نمره دوربین شیائومی Mi 10 Ultra وضعیت این دستگاه را جز بهترین گوشی‌های هوشمند مخصوص عکاسی قرار داده است و این موضوع را نمی‌توان به راحتی انکار کرد.

سایت DxoMark پس از تست و بررسی‌های مختلف بر روی این دستگاه نمره دوربین شیائومی Mi 10 Ultra را مشخص کرده است. جالب است بدانید هوآوی پی 40 پرو با دوربین‌های فوق العاده خود نمره 128 را توسط این سایت دریافت کرده است. این درحالی است که گوشی جدید شیائومی توانسته نمره 130 را برای خود به ثبت برساند که تمامی موارد، این دستگاه را در رتبه یک عکاسی تلفن همراه قرار داده است. البته موضوعی که در این میان مطرح است این است که هوآوی پی 40 پرو پلاس هنوز توسط DxoMark بررسی نشده است و به احتمال قوی این دستگاه بعد از تست این سایت نمره‌ای بالاتر از نمره 130 با توجه به زوم اپتیکال 10 برابری خود دریافت خواهد کرد.

نمره دوربین شیائومی Mi 10 Ultra

نمره دوربین شیائومی Mi 10 Ultra

شیائومی برای می 10 الترا از بهترین‌های خود استفاده کرده است و حتی برخی از ویژگی‌هایی که دوربین‌های این دستگاه دارند را حتی پرچمدارهای کنونی بازار فاقد آن هستند و همین موضوع باعث خبرساز کردن این دستگاه شده است. یک دوربین 48 مگاپیکسلی با لنز 25 میلی متر و دریچه دیافراگم f/1.9 برای دوربین اصلی این دستگاه در نظر گرفته شده است که با OIS نیز جلوی لرز دست کاربر را خواهد گرفت. برخلاف دستگاه‌های دیگر که برای زوم اپتیکال 5 برابر خود از رزولوشن‌های پایین استفاده می‌کنند، دوربین پریسکوپ تل فوتو این دستگاه با زوم 5 برابر از سنسوری 48 مگاپیکسلی استفاده کرده است که در کنار OIS می‌تواند تصاویری تا زوم 120 برابر با جزئیات خوب ثبت نماید.

اگرچه این زوم همانند گلکسی اس 20 الترا تنها برای بازار گرمی است و در صورت استفاده از چنین مقدار زومی تصاویر خروجی کیفیت لازم خود را نخواهند داشت ولی نکته‌ای که در این میان وجود دارد حرف MKBHD یکی از یوتیوبر‌هایی است که در زمینه تست و بررسی گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های حوضه تکنولوژی فعالیت دارد. به گفته این شخص درست است که زوم 100 یا 120 برابر کاربرد خاصی ندارد اما می‌توانیم این موضوع را در نظر بگیریم که این دستگاه‌ها قادر هستند تصاویری با کیفیت بسیار بالاتر از تمامی تلفن‌های همراه با زوم 30 و یا 50 برابر ثبت نمایند و این درحالی است که دستگاه‌های دیگر حداکثر زوم قابل تصویر برداری 50 برابری یا 30 برابری خواهند داشت.

در کنار این دوربین تل فوتو برای ثبت تصاویر پرتره یک دوربین تل فوتوی دیگر با زوم 2 برابر، رزولوشن 12 مگاپیکسل و لنز 50 میلی متر نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است تا زاویه دید تصاویر برای ثبت عکس پرتره مناسب باشد. همچنین دوربین الترا واید این دستگاه کیفیتی 20 مگاپیکسلی دارد و با توجه به زاویه دید 128 درجه خود تصاویری با محتوای بیشتر نسبت به گلکسی اس 20 الترا ثبت خواهد کرد. یکی از نکات جالب که این دستگاه را نسبت به دیگر تلفن‌های هوشمند خاص ساخته است حضور Auto-Focus برای دوربین الترا واید این دستگاه است.

بیشتر بخوانید: Mi 10 Ultra شیائومی معرفی شد: نمایشگر 120 هرتز، زوم 120x، شارژر 120 وات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا