فناوری

هشتمین سایت 5G ایرانسل در شهر اندیشه راه اندازی شد

هشتمین سایت 5G ایرانسل به تازگی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد و اولین سایت 5G در دولت سیزدهم لقب گرفت. در مراسم رونمایی از این سایت همچنین برای اولین بار خدمات پیشرفته نسل چهارم ((LTE-Pro نیز به مشترکان ایرانسل ارائه شد.

مراسم افتتاحیه هشتمین سایت 5G ایرانسل در بازدید عیسی زارع پور از ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد. نخستین سایت نسل جدید در دولت جدید در یکی از مناطق پرترافیک شهر اندیشه در غرب تهران واقع شده است. این سایت نخستین سایت ایرانسل است که روزی فرکانس جدید 2.3 گیگاهرتز راه‌اندازی می‌شود و به جز فناوری 5G فناوری Massive MIMO و برای اولین بار در ایران فناوری LTE Pro را برای مشترکان ارائه می‎کند.

مراسم راه‌اندازی هشتمین سایت 5G ایرانسل در شهر اندیشه

ایرانسل با بهره‌برداری از سایت هشتم 5G همچنان رکوردار سرعت و تعداد سایت نسل جدید در کشور باقی ماند و در صورت رفع مشکلات تخصیص فرکانس آماده است تا توسعه شبکه نسل پنج خود را ادامه ده.. وزیر ارتباطات در مراسم افتتاحیه این سایت گفت:

“ما پیش از افتتاح این سایت، برای اطمینان بیشتر، یک تیم تحقیق را به محل سایت فرستاده و سرعت نسل پنج دریافتی از این سایت را بررسی کردیم. مردم ما شایسته سرعت چند گیگابیت بر ثانیه هستند که اگر دست به دست بدهیم این مهم شدنی است.”

افتتاح هشتمین سایت 5G ایرانسل در شهر اندیشه با حضور عیسی زارع پور

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات، در بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل در جریان آخرین اقدامات ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر فناوری‌های نوین، اقدامات ایرانسل در حوزه توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال، ارائه خدمات دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در حوزه تحقیق و توسعه، نوآوری و بومی‌سازی قرار گرفت.

  • در یک سالگی اینترنت 5G در ایران آیا موفق به استفاده از آن شده‌اید؟
  • رکوردشکنی سرعت اینترنت در ایران با راه‌اندازی سایت 5G همراه اول در تهران

در این مراسم، همچنین هشتمین سایت 5G ایرانسل، مدرسه ایرانسل در روستای توحیدآباد خاش، سایت ارتباطی روستایی (USO) ایرانسل در استان مازندران افتتاح و فرمان آغاز عملیات عمرانی مرکز سوئیچینگ داده ایرانسل در غرب کشور، به صورت آنلاین صادرشد.  

 بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌ همراه ایرانسل با اشاره به ثبت رکورد 16.8 پتابایت برای مصرف روزانه دیتا در شبکه این اپراتور، گفت: ایرانسل به دنبال ورود به نسل 5.5 تلفن‌همراه است.

  • طرح ترابردپذیری چیست و کدام اپراتور در ترابردپذیری محبوب‌تر است؟
  • فناوری 5G و رد پای آن در ایران
  • نرخ مکالمه اپراتورها چقدر است – میزان هزینه تماس 10 دقیقه‌ای

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا