بازی هافناوریکسب و کار

ورود روحانی به موضوع گران فروشی ایرانسل و همراه اول – دو اپراتور بی‌اعتنا به اخطارها

حالا دیگر تخلف دو اپراتور ایرانسل و همراه اول بر همگان محرز شده است. با این حال دو اپراتور بدون توجه به هشدارها از سمت مراجع مختلف، همچنان به روند خود ادامه می‌دهند. پس از کش و قوس‌های فراوان، حالا شاهد ورود روحانی به موضوع گران فروشی ایرانسل و همراه اول هستیم.

امروز در خبرها داشتیم که فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است که افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی دو اپراتور اول و حذف بسته‌های پراستفاده کاربران از راه‌های پرطرفدار رفتاری انحصارگرایانه از جانب آنها بوده که بدون تأیید سازمان رگولاتوری صورت گرفته است. او گفته است، اولین شرط برای مذاکره با اپراتورها در جهت تغییر قیمت تعرفه‌ها، اینست که آنها قیمت و طرح‌های اینترنت خود را به حالت قبل بازگردانند. با این وجود، به نظر نمی‌رسد که ایرانسل و همراه اول قصد انجام چنین کاری را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بسته های اینترنت رفتاری انحصارطلبانه است – جریمه 2 میلیاردی در انتظار 2 اپراتور

ورود روحانی به موضوع گران فروشی ایرانسل و همراه اول با نامه‌ای به وزیر دادگستری

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده که به اپراتورهای 10 روز مهلت برای بازگشت وضعیت به حالت قبل داده شده است. در غیر اینصورت جریمه‌هایی سنگینی مانند جریمه نقدی 2 میلیارد تومانی در انتظار آنها خواهد بود. از آنجاییکه ایرانسل و همراه اول تا این لحظه تغییری در وضعیت طرح‌های خود در جهت بازگشت به پیش از گرانی‌ها اعمال نکرده‌اند، حسن روحانی، رئیس جمهور نیز وارد ماجرا شده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در نامه‌ای به وزیر دادگستری و صمت از دستور رئیس جمهور برای برخورد با گران فروشی دو اپراتور خبر داده است. در متن این نامه همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید و با موضوع “اقدام دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در افزایش صد در صدی تعرفه‌های خود بر خلاف مقررات جاری کشور” ثبت شده، به نقل از روحانی گفته شده:

“نباید بدون حساب، قیمت خدمات افزایش یابد. اقدامات لازم را به عمل آورید.”

ورود روحانی به موضوع گران فروشی ایرانسل و همراه اول

حالا باید دید که با ورود رئیس جمهور به ماجرا آیا دو اپراتور از موضوع خود پایین خواهند آمد و تا زمان مذاکره با رگولاتوری برای افزایش تعرفه‌ها، قیمت طرح‌های خود را به حالت سابق بازخواهند گرداند یا همچنان ساز خود را خواهند زد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا