فناوری

کارمندان اپل قربانی سونامی تعدیل نیرو نخواهند شد

بر‌اساس گزارش‌های اخیر، اپل برخلاف دیگر شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی هزاران نفر از نیروهای خود اخراج نخواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که کارمندان اپل به لطف مدیریت تیم کوک قربانی سونامی تعدیل نیرو نخواهند شد.

ظاهراً اپل به‌تازگی تعدادی از نیروهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی خود، به‌ویژه کارکنان فروشگاه‌های Best Buy را اخراج و با 100 نفر از مسئولان گزینش نیروهای جدید نیز خداحافظی کرده‌است. اما برخلاف دیگر شرکت‌های مطرح تکنولوژی، تاکنون هیچ تعدیل نیروی گسترده‌ای صورت نگرفته‌است.

دن ایوز، یکی از تحلیلگران سرشناس شرکت Wedbush Securities می‌گوید: سرعت استخدام نیرو در اپل هرگز مشابه سایر غول‌های صنعت فناوری نبود. شاید شاهد مدیریت هزینه‌ها به‌صورت جزئی باشید؛ اما کوپرتینویی‌ها استراتژیک پیش می‌روند.

ایوز اضافه کرد: فکر می‌کنم کم تیم کوک شایستگی دارد که اسمش را وارد تالار افتخار مدیران عامل کنیم. او می‌تواند موقعیتی را که دیگر شرکت‌ها با اخراج نیروها با آن مقابله کردند را به شکلی دیگر پشت سر بگذارد.

طبق شایعات، اپل استخدام نیرو را را متوقف کرده و بودجه‌ها را کاهش داده‌است. بااین‌حال، کوک این موضوع را تکذیب کرد و گفت استخدام نیروهای جدید ادامه پیدا می‌کند.

او توضیح داد که اپل درگیر موج تعدیل نیرو اخیر نخواهد شد و حتی به استخدام نیروهای جدید ادامه پیدا می‌دهد. اما این بدان معنا نیست که آنها در همه بخش‌های شرکت نیرو جذب می‌کنند. درواقع، اپل همچنان به سرمایه‌گذاری بلندمدت اعتقاد دارد و به سرمایه‌گذاری برای آینده ادامه می‌دهد.

تعدیل نیرو اپل

مؤسسه‌ Wedbush Securities اخیراً عدد پیش‌بینی‌شده ارزش سهام اپل در یک سال آینده را کاهش داده‌است. این مؤسسه علت اصلی وجود مشکلات اقتصادی است؛ اما عواملی مثل کاهش تقاضا و تأخیر در تولید نیز تأثیرگذار بوده‌اند.

در چند ماه اخیر، IBM تقریباً 4000 نفر از کارمندان خود را اخراج کرده و اسپاتیفای نیز اعلام کرده که 600 نفر از نیروها را تعدیل می‌کند. علاوبراین، شرکت آمازون با 18000 نیرو و گوگل و مایکروسافت هر کدام با بیش از 10000 کارمند خود خداحافظی کردند.

  • اخراج کامل کارکنان بخش های واقعیت مجازی و هولولنز توسط مایکروسافت
  • کاهش 6 درصدی کارمندان اسپاتیفای در جدیدترین موج اخراج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا