بازی هافناوریکسب و کار

آمازون در حال آماده‌سازی سرویس استریم موسیقی

وب سایت Music Business Worldwide خبری مبنی بر متمرکز شدن کمپانی آمازون بر روی یک سرویس استریم موسیقی جدید را منتشر کرده که نشان می‌دهد این کمپانی در حال توسعه یک سرویس استریم جدید موسیقی است که می‌تواند موزیک‌ها را با کیفیت بسیار بالاتر از کیفیت صوتی CD ارائه دهد.

همانطور که می‌دانید کمپانی آمازون هم‌اکنون از دو سرویس استریم موسیقی برخوردار است که شامل سرویس پرایم موزیک و پرایم آن‌لیمیتد هستند. این سرویس‌های استریم موسیقی قادر هستند که موزیک‌ها را با حداکثر کیفیت 256 کیلوبایت برای کاربران پخش کنند. درصورتی که کیفیت پخش موسیقی با CD برابر با 1411 کیلوبایت است. بنابراین سرویس‌های استریم موسیقی آمازون که در حال حاضر در دسترس کاربران قرار دارند در مقایسه با پخش موسیقی با سی دی، موزیک‌هایی با کیفیت بسیار پایین‌تر را ارائه می‌دهند. به همین دلیلی است که کمپانی آمازون به این فکر افتاده است که یک سرویس استریم جدید موسیقی به راه بیاندازد که کیفیت پخش موزیک‌ها در آن خیلی بیشتر از کیفیت پخش موزیک‌ها در سی دی باشد.

حتی یکی از منابع آگاه در این زمینه اعلام کرده است که کمپانی آمازون قصد دارد سرویس استریم موسیقی را در آینده معرفی کند که کیفیت آهنگ‌ها در این سرویس خیلی بیشتر از کیفیت آهنگ‌ها در سی دی است. با این اقداماتی که کمپانی آمازون در سر دارد می‌توان نتیجه گرفت که این کمپانی قصد دارد یک قدم بلندپروازانه نسبت به سرویس‌های استریم موسیقی قبلی خود و همچنین رقبایش بردارد.

زمانی که کمپانی آمازون موفق شود تا چنین سرویس استریم موسیقی را منتشر کند دیگر از نظر رقابت با کمپانی‌های اسپاتفای و همچنین اپل موزیک روبه‌رو نخواهد بود و از آن پس با سرویس قدرتمند تیدال وارد رقابت می‌شود چراکه این سرویس دقیقا همان سرویس استریم موسیقی است که اکنون کمپانی آمازون قصد راه‌اندازی آن را دارد به‌گونه‌ای سرویس استریم موسیقی تیدال نیز موزیک‌ها را با کیفیتی بیشتر از سی دی به کاربران خود ارائه می‌دهد. شاید یکی از اهداف کمپانی آمازون برای مطرح کردن چنین طرحی رقابت با همین سرویس بوده باشد.

همین منبع آگاه اشاره کرده است که کمپانی آمازون قصد دارد حق استفاده از ترانه‌ها در اپلیکیشن آینده خود را داشته باشد و برای این کار در حال همکاری و مذاکره با صاحبان حقوقی موسیقی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا