فناوری

شکلی جدید از تعامل با واتساپ: اشتراک‌گذاری استاتوس‌ صوتی

واتساپ مشغول کار بر روی ویژگی‌های جدیدی است تا جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسان دنیا حفظ کند. اکنون، به نظر می‌رسد که واتساپ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک امکان به‌اشتراک‌گذاری استاتوس های صوتی را برای کاربران فراهم سازد.

به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، واتساپ مشغول توسعه این قابلیت در نسخه بتای iOS است. در این گزارش، تصویری از رابط کاربری این ویژگی قابل‌مشاهده است.

با نگاهی به این تصویر، می‌بینیم که این پلتفرم در تلاش است تا امکان به‌اشتراک‌گذاری استاتوس‌های صوتی 30 ثانیه‌ای را برای کاربران فراهم کند. ‌

استاتوس های صوتی واتساپ

استاتوس صوتی واتساپ

در گوشه سمت راست پایین تصویر، یک آیکون میکروفن دقیقاً مشابه حالتی که در چت فردی یا گروهی مشاهده می‌شود، برای اشتراک‌گذاری این استاتوس‌های صوتی وجود دارد. کاربران از طریق تنظیمات حریم خصوصی، می‌توانند این استاتوس‌ها را تنها با افراد خاصی به اشتراک بگذارند و این پیام‌ها به‌صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شوند.

این ویژگی در مراحل اولیه توسعه برای iOS قرار دارد و WABetaInfo نتوانسته اسکرین‌شاتی از آن به اشتراک بگذارد. با این حال، شباهت زیادی به اسکرین‌شات بالا برای اندروید خواهد داشت.

همانطور که می‌دانید، بخش وضعیت معمولاً فیلم یا تصاویر به‌اشتراک‌گذاشته‌شده توسط کاربر را نشان می‌دهد. در واقع، این قابلیت واتساپ، شکل متفاوت و جدیدی از تعامل خواهد بود. در حال حاضر، نسخه بتا فقط برای کاربران منتخبی که وارد برنامه شده‌اند دردسترس است. پس انتظار داریم به‌زودی این قابلیت در اختیار تعداد محدودی از کاربران نسخه بتا قرار گیرد.

به‌طور معمول، به‌روزرسانی‌های استاتوس به مدت 24 ساعت روی «وضعیت» کاربر باقی می‌مانند. بنابراین می‌توانیم انتظار فرمت مشابهی را برای این قابلیت جدید نیز داشته باشیم.

از آنجاییکه واتساپ مشغول کار بر روی این قابلیت برای نسخه اندروید و iOS است، احتمالاً به‌زودی نسخه نهایی‌ آن در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد. در این حالت، کاربران می‌توانند در کنار عکس و ویدیو، پیام‌های صوتی خود را نیز به‌ عنوان استاتوس به اشتراک بگذارند.

در حالی که پراستفاده‌ترین پیام‌رسان دنیا روی ویژگی‌های جدیدی برای کاربران کار می‌کند، همین چند ساعت پیش مشخص شد که هکرها به شماره تلفن حدود 487 میلیون کاربر این پیام‌رسان دسترسی پیدا کرده‌اند و ظاهراً قصد دارند آن‌ها را بفروشند. گویا بیش از 44 میلیون از این شماره‌ها مربوط به مصر و 32 میلیون نیز مربوط به ایالات متحده است. چیزی حدود 300 هزار شماره نیز از کشور ایران در این لیست قرار دارد. رسانه «سایبر نیوز» که این خبر را منتشر کرده مدعی است که شرکت «متا» هنوز به این موضوع هیچ واکنشی نشان نداده است.

  • اینترنت طبقاتی ایران بدون روتوش – کجای جهنم به ما خانه می‌دهید؟
  • فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام فعلاً ادامه دارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا