بازی هافناوریکسب و کار

در کنفرانس امشب اپل در کوپرتینو چه گذشت- معرفی سرویس بازی Apple Arcade

کنفرانس 25 مارچ اپل ساعتی پیش در سالن استیو جایز در کوپرتینو برگزار شد. همانطور که انتظار می‎رفت این مراسم شامل معرفی هیچ سخت‌افزاری نبود و تنها به رونمایی نسل جدیدی از سرویس‌های اپل اختصاص داشت که در ادامه مهمترین آنها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

Apple News+

تیم کوک در مراسم امشب اعلام کرد که اپل نیز در میان اپلیکشن‌های خبری رتبه یک را به خود اختصاص داده است و روازنه بیش از پنج میلیارد مقاله در آن مطالعه می‌شود. اپل نیوز پلاس نسخه ارتقا یافته Apple News است که به کاربران امکان دسترسی به جدیدترین مجله‌ها و روزنامه‎ها را می‌دهد. جالب است بدانید که بیش از 300 مجله در لیست سرویس Apple News+قرار دارند.

Apple Card

اپل کارد سرویس جدید پرداخت مالی این شرکت برای گوشی‌های آیفون است که با همکاری Goldman Sachs تولید و عرضه خواهد شد. اپل کارد قرار است که از تابستان در دسترس کاربران قرار بگیرد و اپل ادعا می‌کند که تجربه استفاده از کارت اعتباری برای کاربران آسان‌تر خواهد شد. سخنران اپل در زمان معرفی این سرویس اعلام کرد که با هر خرید 2 درصد از هزینه خرید تحت عنوان Daily Cash به حساب کاربر باز خواهد گشت و خرید از فروشگاه‌های اپل 3 درصد بازگشت به همراه داشت. اپل امیدوار است با پشنهادات سخاوت‌مندانه خود کاربران بیشتری را جذب این سرویس کند.

Apple Arcade

اپل سرانجام از مورد انتظارترین سرویس خود، اپل آرکید رونمایی کرد. این اولین سرویس پریمیوم در پلتفرم موبایل است است که به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای از جدیدترین بازی‌های در گوشی‌های iOS را به‌صورت اشتراک ماهانه می‌دهد. به لطف این سرویس اپل قصد دارد تا بازی‌های موبایلی پولی با کیفیت بالا را محبوب‌تر از گذشته کرده و از این رو درآمد خود را نیز افزایش دهد تا شاید از این طریق بتواند رقبایی برای بازی‌های رایگان محبوب پیدا کند.

اپل آرکید حالا در تب جدیدی در اپ استور ظاهر خواهد شد و پذیرای بیش از 100 بازی انحصاری خواهد بود. برای دسترسی به این سرویس باید هزینه ماهانه بدهید اما می‌توانید همه بازی‌های Apple Arcade را هر چقدر که می‌خواهید در هر پلتفرمی (آیفون، آیپد، آپل تی‌وی و یا مک) بازی کنید و البته هیچ تبلیغ یا خرید درون برنامه‌ای در این بازی‌ها وجود ندارد.

نام‌های آشنا و بزرگی در ساخت سرویس اپل آرکید یا این شرکت همکاری کرده‌اند که از جمله آنها می‎توان به کونامی، سگا، دیزنی استودیو، لگو، Cartoon Network، Devolver، Gallium، Sumo Digital، Klei Studios، Finji و… اشاره کرد. یکی از نکات مثبت این سرویس اینست که به شما اجازه سوئیچ کردن در میان دستگاه‌ها را داده و شما می‌توانید ادامه یک بازی را دستگاه دیگری بازی کنید. در کنار این قابلیت، جالب است بدانید اپل آرکید کاملاً آفلاین است و به شما اجازه دانلود همه بازی‌ها را در دستگاهتان می‌دهد. بنابراین بدون نیاز به اینترنت می‌تواند در هر جایی بازی‌های آن را تجربه کنید.

اپل آرکید در ماه‌های آینده در بیش از 150 کشور در سراسر جهان عرضه خواهد شد. البته هنوز درخصوص قیمت آن حرفی زده نشده است.

Apple TV+

سرویس TV اپل هم دستخوش یک به‌روزرسانی بزرگ شد. مراسم معرفی Apple TV+ بخش بزرگی از مراسم امشب را به خود اختصاص داد و در طول معرفی برنامه‌های آن شاهد حضور شخصیت‌های سرشناسی از جمله استیون اسپیلبرگ، جنیفر انیستون، ریس ویترسپون، استیو کارل، جیسون موموآ و اپرا وینفری بودیم.

سرویس اپل تی‌وی پلاس قرار است که دارای محتوای جذاب و بسیار متنوعی باشد که بخشی از آنها به‌صورت انحصاری محصول اپل و بخشی دیگر از شبکه‌های مختلف خواهد بود. اپل در همکاری با شرکت‌های بزرگی سازنده تلویزیون مانند سامسونگ، الجی، سونی و Vizio امکان استفاده از Apple TV+ را در محصولات آنها فراهم کرده است. سرویس جدید اپل به نوعی رقیبی برای نتفلیکس و دیگر شبکه‌های اینترنتی به حساب می‌آید. با وجود همه سروصدایی که اپل برای معرفی آن داشت، به نظر می‌رسد که Apple TV+ به مذاق کاربران و حتی سرمایه‌گذارن خوش نیامده است و این موضوع را می‌توان با مقایسه سهام اپل و نتفلیکس دریافت.

واکنش هوآوی موبایل ایرلند هم به کنفرانس اپل بسیار جالب بود. آنها در توئیتر خود از این مراسم با عنوان "دست‌گرمی" برای مراسم اصلی فردا شب، که به معرفی پرچمداران سری P30 هوآوی اختصاص دارد، یاد کرده اند و از اپل بابت این موضوع تشکر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا