بازی هافناوریکسب و کار

بیانیه ایسوس در زمینه حمله امنیتی و ارائه نسخه جدید ASUS Live Update

امروز و در پی خبر حمله گسترده هکرها به سرورهای ASUS Live Update، این کمپانی به سرعت واکنش نشان داده و ضمن انتشار بیانیه ای در این زمینه، یک نسخه امن از این برنامه را در اختیار کاربران قرار داده است. به گفته آزمایشگاه "کسپراسکای" دست کم 500 هزار کامپیوتر، نوت بوک و سیستم هایی که از این برنامه استفاده می کردند، آلوده شده اند.

اطلاعات بیشتر در زمینه حمله را می توانید در هایپر لینک مطالعه فرمایید؛ اما در این مطلب به سراغ واکنش ایسوس در این زمینه خواهیم رفت. ایسوس پس از سکوتی که به گفته کسپراسکای چندان هم کوتاه نبوده است، پس از افشای این ماجرا، مجبور به واکنش شده است. هر چند که ایسوس و حتی آزمایشگاه کسپراسکای 1 یا 2 کشور را مسئول این حملات می دانند، اما به هدف اصلی آنها به صورت دقیق مشخص نشده است.

نسخه ی جدید و امن برنامه Live Update در ورژن 3.6.8 در حال حاضر در اختیار کاربران قرار گرفته و تمام افرادی که از لپ تاپ، مادربرد و کامپیوترهای آماده این شرکت استفاده می کنند، می توانند اقدام به نصب این برنامه جدید نمایند. از سوی دیگر ASUS تائید کرده است که اقدامات امنیتی دقیقی بر روی سرورهای ASUS Live Update اعمال شده و در حال حاضر آنها امن شده اند.

در برنامه جدید لایو آپدیت 3.6.8 مکانیزم های تأییدیه های امنیتی بیشتر در نظر گرفته شده است. هر چند که ایسوس تعداد سیستم های آلوده شده را پایین می داند، اما از اعلام آمار دقیق نیز اجتناب کرده است. در پایان ایسوس در بیانیه خود به این نکته اشاره کرده است که همواره در پی افزایش امنیت سرورهای خود و حفاظت از اطلاعات کاربران بوده و سرورهای مورد بحث نیز بروزرسانی امنیتی جدیدی را دریافت کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا