فناوری

عضویت زارع پور در اینستاگرام و لینکدین (بروزرسانی: حضور وزیر در شبکه ممنوعه!)

(متن اصلی خبر نوشته شده در 23 آذر 1400) تقریبا 5 ماه پس از روی کار آمدن دولت جدید، سرانجام عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فضای مجازی پیوست و در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی عضو شد.

سید جمال هادیان، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات روز گذشته در توئیتر از پیوستن عیسی زارع پور به برخی از شبکه‌های اجتماعی بومی و غیر بومی خبر داد. او همراه با این توئیت خود، پوستری منتشر کرد که به نظر می‌رسد به نقل از وزیر ارتباطات طراحی شده و در آن قید شده که “در فضای مجازی با شما در ارتباطم.

وزیر ارتباطات عضو کدام شبکه های اجتماعی است؟

در تصویری که اتفاقا اولین پست عیسی زارع پور در اینستاگرام نیز هست، نشان داده شده وزیر ارتباطات با نام کاربری EisaZarepour در شبکه‌های آی گپ، ایتا، بله، روبیکا، سروش، گپ و روبینو به عنوان سرویس‌های داخلی عضو شده است. دو شبکه اجتماعی لینکدین و اینستاگرام هم تنها سرویس‌های خارجی هستند که زارع پور با اکانت رسمی به آنها پیوسته است.

عضویت زارع پور در اینستاگرام

اعلام عضویت زارع پور در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به نوعی در تضاد با اظهارات پیشین او است. او در مصاحبه‌های قبلی خود اعلام کرده بود که چندان اهل رسانه نیست و باوجود آنکه در شبکه‌های اجتماعی است؛ ترجیح میدهد  وزیر ارتباطات و وزیر برقراری ارتباطات مردم با یکدیگر باشم تا وزیر رسانه.

وزیر ارتباطات پیش‌تر اعلام کرده بود که وقت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را ندارد و اینکه از او توقع برود در شبکه‌های اجتماعی حضور رسمی داشته باشد و به همه کامنت‌ها پاسخ بدهد توقع بالایی است. او حتی اعلام کرده بود که  مردم می‌توانند از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن09122996321 موارد مورد نظر خود را با وی در میان بگذارند و  از شهریور ماه صفحه‌ای در سایت وزارت ارتباطات صفحه‌ای راه اندازی خواهد شد که او هفته‌ای یک ساعت را برای ارتباط بی‌واسطه با مردم اختصاص دهد تا مشکلات آنها را بشنود و پیگیری کند.

اما در نهایت به نظر می‎رسد که راهکارهای پیشین او برای ارتباط مستقیم با مردم چندان موثر نبوده و او ترجیح داده تا سرانجام حضور خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام را علنی کند.

چرا زارع پور عضو توئیتر نیست؟

وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای دلیل عدم حضور خود در توئیتر را اینگونه اعلام کرده بود:

در شبکه‌ای که از نظر قانون استفاده از آن ممنوع است، عضو نخواهد شد.

باید دید که آیا در نهایت زارع‌پور این تصمیم خود را تغییر خواهد داد و به توئیتر نیز خواهد پیوست یا خیر. زارع پور در 24 ساعت گذشته 3 پست در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده و در حدود 1500 فالوئر جذب کرده است.

بروزرسانی 12 خرداد: عضویت وزیر ارتباطات در شبکه‌ای که از نظر قانونی ممنوع است

همانطور که در متن اصلی خبر اشاره شده بود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود که در شبکه‌ای که از نظر قانون استفاده از آن ممنوع است عضو نخواهد شد. اما در همان زمان نیز ما احتمال تغییر نظر زارع پور را مطرح کردیم. حالا با گذشت تقریبا 6 ماه از آن اظهار نظر به نظر می‎رسد که وزیر ارتباطات چراغ خاموش فعالیت خود در توئیتر را آغاز کرده است.

حساب کاربری عیسی زارع پور در توئیتر که تاریخ بازگشایی آن 10 سال پیش است، از 14 ساعت پیش (در زمان نگارش خبر) فعالیت خود را آغاز کرده و تا این لحظه 3 توئیت به زبان انگلیسی منتشر کرده است. نکته جالب اینست که فعالیت او در سفر به سوئیس برای حضور در  اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی 2022 و احتمالا زمانی آغاز شده که وزیر ارتباطات برای دسترسی به توئیتر نیاز به استفاده از برنامه‌های تغییر IP و دور زدن قانون نداشته است.

اکانت عیسی زارع پور در توئیتر
اکانت عیسی زارع پور در توئیتر

باید دید که چه موضوعی باعث تغییر دیدگاه عیسی زارع پور شده است و آیا با بازگشت به ایران فعالیت او در شبکه اجتماعی فیلتر شده توئیتر متوقف خواهد شد یا او تصمیم دارد هر چند بعید عملیاتی برای برداشتن فیلترینگ توئیتر و قانونی کردن فعالیت خود انجام دهد. نظر شما چیست؟  

  • زارع پور: عزم ملی لازمه تأمین استقلال در فضای مجازی است
  • زارع پور: کیفیت پیام‌رسان‌های داخلی در سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته
  • زارع پور: از موبایل ایرانی استفاده می‌کنم – گوشی ایرانی توان رقابت با گوشی خارجی را دارد
  • زارع پور: ما به هیچ وجه به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و کسب و کارها نیستیم
  • نظرسنجی: وضعیت فیلترینگ در زمان وزارت عیسی زارع پور چگونه رقم خواهد خورد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا