بازی هافناوریکسب و کار

اتفاقات نرم افزاری رویداد انویدیا – از Ray Tracing برای فورت نایت تا ابزارهای نرم افزاری جدید

کرونا برنامه‌های انویدیا را مانند بسیاری از کمپانی‌های بزرگ برای معرفی محصولات جدید بهم ریخت تا مقداری دیرتر با کارت گرافیک‌های RTX 3000 انویدیا ملاقات کنیم. اما امشب در رویداد این کمپانی شاهد معرفی نسل جدید کارت گرافیک‌های برند GeForce بودیم که در سه مدل رونمایی شدند. گرافیک‌های جدید انویدیا در مقایسه با سری 2000 که تقریبا دو سال پیش روانه بازار شدند، پیشرفت قابل توجهی داشته اند. اما معرفی‌های امشب انویدیا صرفا محدود به محصولات سخت افزاری نبود. اتفاقات نرم افزاری رویداد انویدیا به نوع خود بسیار قابل توجه بودند.

گیمینگ در همه پلتفرم‌ها امروزه خصوصا بعد از شیوع ویروس کرونا در اوج محبوبیت خود قرار دارد و خصوصا در بخش پی‌سی گیمینگ، شاهد رشد بی سابقه‌ای هستیم. همه گیری ویروس کرونا زمان بیشتری را در اختیار اکثریت مردم گذاشت تا بیش از گذشته به بازی‌های ویدئویی توجه کنند. طبیعتا در این دوران تقاضا برای قطعات مخصوص بازی افزایش پیدا کرد و مثل همیشه، کارت گرافیک‌ها اولویت اصلی گیمرها برای ارتقا بودند. اکنون با ورود نسل جدید گرافیک‌های انویدیا، گیمرها انتخابات مناسب‌تری را برای تجربه ایده‌آل گیمینگ در مقابل خود دارند.

اتفاقات نرم افزاری رویداد انویدیا با معرفی فناوری های جدید

اتفاقات نرم افزاری رویداد انویدیا با معرفی فناوری های جدید

انویدیا موفق شده عملکرد نسل جدید گرافیک‌های 3000 جیفورس را تا 2 برابر و راندمان تراشه‌های جدید خود را 1.9 برابر بهبود دهد. این دستاوردهای مهم به لطف استفاده از معماری سفارشی 8 نانومتری که با همکاری سامسونگ انجام شده، به دست آمده است. همان طور که انتظار داشتیم، تمامی کارت گرافیک‌های جدید انویدیا با معماری Ampere همراه شده‌اند که اولین بار به عنوان بخشی از سیستم سرور DGX A1000 معرفی شد و دومین نسل از فناوری Ray Tracing را به نمایش گذاشت.

پرچمدار جدید انویدیا در بخش کارت گرافیک‌های گیمینگ، RTX 3080 که در مقایسه با نسخه معمولی و حتی سوپر مدل نسل قبل RTX 2080 با قیمت یکسان عملکرد بسیار بهتری را ارائه می‌دهد. همین موضوع در مورد RTX 3070، کارت گرافیک میان رده نسل جدید انویدیا نیز صدق می کند که با قیمت 499 دلاری عملکردی در حد و اندازه‌های کارت 1200 دلاری RTX 2080 Ti دارد. انویدیا در سال 2018 با سری کارت‌های RTX 2000، رویای قدیمی حرفه ای های دنیای سخت افزار را که ری‌تریسنگ در آن واحد بود عملی کرد. با این فناوری میلیون‌ها پرتو نور در لحظه پردازش و به سوژه ها تابیده می شوند و باعث ایجاد سایه‌های بسیار واقع گرایانه ای می‌شوند. ضمن اینکه انویدیا با همکاری مایکروسافت در عرضه Minecraft RTX امتیاز بزرگی به دست آورد.

در رویداد امروز، انویدیا با اعلام اضافه شدن پشتیبانی از RTX برای چپتر دوم فصل چهار عنوان پرطرفدار فورت نایت که هفته گذشته معرفی شد بسیاری از گیمرها را غافل گیر کرد. پشتیبانی از Ray Tracing شامل چهار قسمت انعکاسات نور، سایه ها، روشنایی دنیای بازی و انسداد محیط (مواقع انسداد نور توسط محیط) می شود و تمام این ها باعث می شود شاهد جلوه های طبیعی تری در محیط گیم های با گرافیک کارتونی (مشابه گرافیک داستان اسباب بازی ها) خواهیم بود.

پشتیبانی فورت نایت از RTX – سوپرایز انویدیا در مراسم امشب

پشتیبانی فورت نایت از RTX – سوپرایز انویدیا در مراسم امشب

خبر پیرامون فورت نایت از جنبه های دیگری نیز جالب است چرا که اپیک نیز در جدیدترین نسخه فورت نایت چندین فناوری انویدیا را از جمله جدیدترین نسخه DLSS و Nvidia Reflex اضافه کرد. DLSS یک فناوری شتاب دهنده گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی است که با به کارگیری هسته های Tensor موجود در جدیدترین نسل از گرافیک های انویدیا، تصاویری با وضوح بسیار بالا را بدون کار سنگین بر روی هر پیکسل پردازش می کند. با اینکه این فناوری اختصاصی انویدیا بسیار جذاب است، اما از سوی توسعه دهندگان مورد استقبال قرار نگرفت و تعداد کمی از بازی ها از آن بهره هستند اما اکنون که پشتیبانی از DLSS به فورت نایت اضافه شده، قدم بزرگ و مهم دیگری برای این فناوری محسوب می شود.

همچنین فورت نایت در بین اولین بازی هایی قرار می گیرد که از فناوری Nvidia Reflex پشتیبانی می کند. این فناوری جدید به منظور کاهش زمان تاخیر در بازی های سبک eSports توسعه یافته است که بسته به شرایط گرافیک، می تواند زمان تاخیر سیستم را تا 42 درصد کاهش دهد. این موضوع در عناوین آنلاین رقابتی که کسری از ثانیه اهمیت فراوانی در رقابت دارد بسیار تاثیرگذار است. انویدیا دو تکنولوژی نرم افزاری جدید دیگر را نیز در رویداد امشب معرفی کرد. اپلیکیشن Nvidia Broadcast که با پردازش های مصنوعی عمل کاهش نویز، صفحه های سبز مجازی و فریم دهی خودکار را در کارت های RTX انویدیا را وب کم های استاندارد انجام می دهد. برنامه های استریمینگ و ویدئو کنفرانس های زیادی با توانایی های مشابه وجود دارند اما انویدیا اپلیکیشن بهینه شده برای بازی خود را توسعه داده تا گیمرها بتوانند به راحتی محتوای خود را با کیفیت بالا استریم کنند.

در نهایت می رسیم به ابزار نرم افزاری Omniverse Machinima که در راستای ساخت محتوای فیلم گونه برای ساخت محیط های مختلف بازی، اشیا، ساختمان ها، شخصیت ها و غیره کاربردی باشد. اپلیکیشن جدید انویدیا به کاربر امکان می دهد با استفاده از وبکم حرکات بدن را شبیه سازی و چهره شخصیت ها را نیز تعیین کرد. نسخه آزمایشی این برنامه احتمالا در فصل پائیز منتشر خواهد شد. اگر چه فروش کارت های گیمینگ انویدیا همراه بالا بوده، اما با توجه به شرایط فعلی جهان، تقاضا برای نسل جدید کارت گرافیک های کمپانی احتمالا بسیار بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: گرافیک GeForce RTX 3090 معرفی شد – 50 درصد سریع‌تر از TITAN

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا