بازی هافناوریکسب و کار

از بی‌سابقه‌ترین حمله هکری به ایران تا پرتاب ماهواره ظفر به فضا

روز گذشته اینترنت کشور با اختلالات گسترده‌ای همراه بود و بیشتر اختلال به حوزه بین‌الملل و اپراتورهای ثابت بود. حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در رابطه با این اختلالات در حساب توئیتر خود گفت:

هکرهای اجاره‌ای، امروز گسترده‌ترین حمله تجربه شده در تاریخ ایران را علیه زیرساخت‌های کشور اجرا کردند. میلیونها مبدا، میلیونها مقصد را هدف گرفته‌اند و با حمله SYN flood با نرخ 180 میلیون PPS به دنبال اختلال سراسری در شبکه اینترنت ایران هستند. حمله دفع‌شده و دارند به دیوار می‌خورند.

سجاد بنابی، نایت رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت هم در این راستا اعلام کرده است که در ساعت 11:44 دقیقه روز شنبه، 19 بهمن، به‌دلیل حمله منع سرویس توزیع شده، اینترنت برخی از اپراتورهای ثابت و همراه به مدت یک ساعت با اختلال مواجه شد که در نهایت با مداخله سپر دژفا و زیرساخت وضعیت به حالت عادی بازگشت. او عنوان کرد که این حمله هکری از خارج از کشور و روی دروازه ارتباطات بین‌الملل ایران (گیت‌وی) رخ داده و مبدا آن شرق آسیا و شمال آمریکا بوده است.

بنایی معتقد است که این حمله هدفمند و از سوی یک دولت خاص صورت نگرفته، بلکه حمله‌ای از سمت گروه‌های هکری بود که آسیبی هم به شبکه وارد نکرد و تنها باعث بروز اختلال در سرویس برخی از اپراتورها شد. لازم به توضیح است که منع سرویس توزیع از حمله‌های هستند که در آن مهاجم با ارسال درخواست‌های بیش از اندازه به یک سرور یا کامپیوتر باعث استفاده بیش از حد منابع شده و سرور مجازی یا اختصاصی میزبان سایت را کند می‌کند. این نوع حمله حتی ممکن است به قطعی کامل و از دسترس خارج شدن کل سایت نیز بیانجامد.

پرتاب ماهواره ظفر امروز انجام می‌شود

در حالیکه روز گذشته شایعاتی مبنی بر ارتباط حمله‌های هکری به پرتاب ماهواره ظفر مطرح شده بود، ظاهراً مشکلات دیروز نتوانسته خللی در این ماجرا ایجاد کند. چرا که ساعاتی پیش آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با انتشار توئیتی از پرتاب ماهواره در ساعات آینده خبر داد. او گفت:

آغاز شمارش معکوس برای پرتاب #ماهواره_ظفر تا چند ساعت آینده…

بسم الله الرحمن الرحیم

طبق گزارشات ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت انجام فرایند پرتاب به پایگاه فضایی امام خمینی (ره) منتقل شده‌اند. در ادامه با گزارش تکمیلی در این زمینه در خدمت شما خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا