بازی هافناوریکسب و کار

افزایش درآمد شیائومی در سه ماه اول 2020 – رشد 13.6 درصدی باوجود کرونا

شرکت چینی شیائومی، گزارش مالی سه ماهه اول سال 2020 خود را منتشر کرده است. باوجود شرایط سختی که در این دوره مردم جهان با آن روبه‌رو بودند و بازار خراب گجت‌های دیجیتال، شاهد افزایش درآمد شیائومی در سه ماه اول 2020 هستیم.

درآمد شیائومی در سه ماه اول 2020

میزان درآمد شیائومی در این دوره از سال، 49.7 میلیارد یوآن (معادل 7 میلیارد دلار) بوده است. این رقم، از افزایش 13.6 درصد درآمد آنها و ثابت کردن خلاف پیش‌بینی کارشناسان خبر می‌دهد. میزان رشد سود به طرز چشمیگری بالاتر رفته و با افزایش 44.9 درصدی به 7.56 میلیارد یوان رسیده است. این درحالیست که هزینه شیائومی در بخش توسعه تحقیق با افزایش 13.4 درصدی در مقایسه با سال گذشته به 1.9 میلیارد دلار رسیده است.

60 درصد از کل درآمد شیائودمی در این دوره به بخش گوشی‌های هوشمند اختصاص دارد که 30.3 میلیارد یوان بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 12.3 درصد رشد کرده است. این شرکت چینی در مجموع در کوارتر ابتدایی 2020 در حدود 29.2 میلیون دستگاه به فروش رسانده که این در مقایسه با کوارتر اول سال گذشته، جهش کوچکی را نشان می‌دهد. تحلیلگران Canalys به شیائومی رتبه 4 را در جدول پرفروش‌ترین برندها اختصاص داده‌اند که 11.1 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

برند دوگانه: استراتژی موفق

استفاده از برندهای زیرمجموعه برای شیائومی به خوبی جواب داده است. Mi 10 و Mi 10 Pro از فوریه تا مارچ بیش از 1 میلیون نسخه فروش داشته‌اند. در همین حال، ردمی نوت 8 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در سه ماهه اول 2020 بوده است.

افزایش 7.2 درصدی میانگین قیمت در مقایسه با سال گذشته، نشان می‌دهد که گوشی‌های پریمیوم این شرکت عملکرد خوبی در بازار داشته‌اند. شیائومی گفته است که میزان نفوذ گوشی‌های 5G این شرکت در بازار چین، 25.9 درصد بوده است.

4.6 میلیون طرفدار دو آتیشه

درآمد بخش محصولات اینترنت اشیا و لایف استایل شیائومی با افزایش 7.8 درصدی به 13.0 میلیارد یوان رسیده است. این شرکت مدعی است که پلتفرم اینترنت اشیا آنها، با 252 میلیون دستگاه آنلاین (به غیر از گوشی‌های هوشمند و لپتاپ‌ها) بزرگترین اکوسیستم در جهان است. همچنین جالب است بدانید که تعداد طرفداران دو آتیشه این برند هم افزایش داشته است. یعنی در حدود 4.6 میلیون کاربر در جهان حداقل 5 گجت شیائومی را در اختیار دارند.

درآمد شیائومی در سه ماه اول 2020 از بخش اینترنت اشیا

فروش ایربادزهای Mi TWS بیش از 600 درصد افزایش داشته است. Mi Band، اسکوترهای الکتریکی و ربات‌های جاروبرقی هم جهش خوبی را تجربه کرده‌اند. میزان فروش روترهای شیائومی در مقایسه با سه ماهه اول سال 2019، بیش از دو برابر شده است و این به لطف AX3600 بدست آمده است.

این دوره سه ماهه، اولین باری است که نیمی از درآمد شیائومی از خارج از چین بدست آمده. فروش در اروپا 58.3 درصد افزایش داشته و 14.3 درصد از بازار این قاره به شیائومی اختصاص یافته است. اسپانیا بزرگتر بازار آنها در اروپا است و به غیر از آن فروش شیائومی در آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه نیز با افزایش همراه بوده است. حالا با پشت سر گذاشتن دوران کرونا در چین و بازگشت وضعیت اروپا به حالت عادی، انتظار می‌رود که وضعیت برای شیائومی بهتر از قبل شود.

نظرسنجی: به ما بگویید که آیا سرنوشت هوآوی در انتظار شیائومی خواهد بود؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا