بازی هافناوریکسب و کار

اچ پی از نمایشگر گیمینگ Omen 27i با پنل IPS و رفرش ریت 165 هرتز رونمایی کرد

این روزها HP بیشتر مشغول رونمایی از سری محصولات جدید گیمینگش با برند سرشناس Omen است. پس از معرفی نسل جدید لپ تاپ‌های Omen و همچنین دسکتاپ‌های جدیدش، اکنون نوبت به رونمایی از نمایشگر جدید این خانواده رسیده که نمایشگر گیمینگ Omen 27i نام دارد.

نمایشگر گیمینگ Omen 27i – اولین نمایشگر Omen با پنل IPS

گیمرها برای آنکه نمایشگری با بالاترین سرعت و زمان پاسخگویی را داشته باشند، دنبال مدل‌هایی با پنل TN می‌روند و کیفیت تصویر را قربانی سرعت می‌کنند. اچ‌پی با آگاهی از این موضوع، امیدوار بوده با نمایشگر جدید خود نظر این دسته از گیمرها را تغییر دهد و ضمن سرعت و کیفیت بالای تصویر را در آن واحد کنار هم داشته باشند. به همین منظور این کمپانی در نمایشگر جدید Omen از پنل Nano IPS ساخت ال‌جی با رفرش‌ریت 165 هرتز که با G-Sync نیز سازگار می‌باشد استفاده کرده است. با این مشخصات، Omen 27i پتانسیل شکستن تابوی استفاده از پنل TN برای دستیابی به سرعت بالای تصویر را دارد.

نمایشگر گیمینگ Omen 27i

اچ‌پی این نمایشگر را که وضوحی برابر 1440p و زمان پاسخگویی تنها 1 میلی‌ثانیه (GTG) دارد از امروز با قیمت 500 دلار روانه بازار کرده است. البته زمان پاسخگویی بیان شده در حالت حداکثری است و حالت استاندارد این فاکتور توسط سازنده اعلام نشده است. این قیمت برای یک نمایشگر گیمینگ 27 اینچی تقریبا رایج است. معمولا رنج قیمتی این دسته از نمایشگرها از 400 دلار آغاز می شود و تا 650 دلار ادامه پیدا می‌کند. در مورد نمایشگر گیمینگ Omen 27i باید گفت که اولین نمایشگر Omen با پنل IPS محسوب می‌شود. مدل‌های قبلی این خانواده معمولا دارای پنل TN یا پنل VA در سایزهای بزرگتر بودند.

اچ پی نمایشگر گیمینگ Omen 27i با پنل IPS

در پنل به کار رفته در این نمایشگر از ذرات نانو در بکلایت LED نمایشگر به منظور دستیابی به سطح بالاتری از پوشش رنگ نسبت به پنل‌های معمولی IPS استفاده شده است. بدین ترتیب نمایشگر جدید HP می‌تواند 98 درصد از استاندارد رنگ DCI-P3 را پوشش دهد. از آنجایی که رفرش بالاتر این روزها در پنل‌های IPS رایج شده، تعداد گیمرهایی که روی به استفاده از این نوع نمایشگرها میاورند رو به افزایش است. علاوه بر این تعدادی از ژانرهای بازی علاوه بر سرعت بالا، نیاز به کیفیت تصویر بالایی نیاز دارند که از جمله آنها می توان به بازی‌های ورزشی و RTS و خصوصا عناوین RPG اشاره کرد. اکنون که سرعت پنل‌های IPS و VA تقریبا به TNها رسیده، گزینه‌های بهتری برای گیمرها محسوب می‌شوند.

پنل‌های 27 اینچی و فول اچ‌دی، نمایشگر محبوب گیمرها

حداکثر روشنایی ذکر شده برای نمایشگر گیمینگ جدید HP برابر با 350 نیت و نسبت کنتراست آن 1000:1 است. دیگر برتری پنل‌های IPS نسبت به TN و حتی VA زاویه دید بهتر آنهاست که برای استفاده به صورت چند نمایشگره نیز گزینه‌های مناسب‌تری هستند. طبق اطلاعاتی که IHS منتشر کرده، اکثریت گیمرها با سهم 46 درصد در جهان، از نمایشگرهای 27 اینچی استفاده می‌کنند و این روند از سال 2017 متداوم بوده است. همچنین 50 درصد گیمرها در رزولوشن 1080p بازی می‌کنند و 38 درصد با رزولوشن QHD.

پایه نمایشگر گیمینگ Omen 27i

در بخش طراحی پایه، مدل‌های پیشین نمایشگرهای Omen، مانند Omen X 25f دارای پایه‌ای به شکل الماس بودند. Omen 27i دارای پایه‌ای به همین شکل اما با ظاهری براق‌تر و البته با نورپردازی RGB که قابلیت همگام‌سازی با نورپردازی سیستم را دارد، در پشت پایه است. گیمرها حتی می‌توانند در بخش پشت نمایشگر که مشابه پایه آن است، کابل‌ها را مرتب کنند. بازه تنظیم ارتفاع نمایشگر نیز 130 میلی‌متر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا