بازی هافناوریکسب و کار

برنامه های تبلیغاتی عظیم راک استار، زمان احتمالی عرضه GTA 6 را لو دادند

درست کمی بعد از اینکه استودیو راک استار در سال 2018 عنوان بزرگ Red Dead Redemption 2 را عرضه کرد، شایعات پیرامون قسمت بعدی Grand Theft Auto آغاز شد. تقریبا مطمئن هستیم که این بازی در حال توسعه است چرا که آنقدر این عنوان طرفدار دارد که استودیو به راحتی آن را کنار نگذارد. با این حال عناوینی همچون GTA آنقدر بزرگ هستند که ساختشان سال‌ها طول بکشد. RDR2 تقریبا 8 سال طول کشیده تا ساخته شده، پس طبیعی است که احتمالا چند سال با زمان انتشار GTA جدید فاصله داشته باشیم. اما به لطف لو رفتن برنامه های تبلیغاتی راک استار، می‌توان زمان احتمالی عرضه GTA 6 را پیش بینی کرد.

سال مالی 2023، زمان احتمالی عرضه GTA 6

موضوع با خبر خوبی آغاز نمی‌شود چرا که همان‌طور که گفته شد، احتمالا چند سال باید برای تجربه قسمت جدید GTA منتظر بمانیم. طبق جدیدترین مدارک لو رفته از Take Two Interactive که کمپانی مادر استودیو راک استار محسوب می‌شود، کمپانی قصد دارد هزینه تبلیغات در سال مالی 2024 را که از آوریل 2023 آغاز می شود و به مارس 2024 خاتمه می‌یابد، به طور چشمگیری افزایش دهد. راک استار می‌خواهد نزدیک به 90 میلیون دلار بودجه صرف تبلیغات در سال مالی 2024 کند. این هزینه تقریبا دو برابر بیشتر از هزینه تبلیغات این استودیو در یک سال معمولی است. محکم‌ترین دلیلی که می‌توان برای چنین اقدامی عنوان کرد، انتشار یک بازی بسیار بزرگ مانند Grand Theft Auto 6 است. اگر این پیش بینی درست باشد، می‌توانیم انتظار عرضه GTA 6 را در تعطیلات سال 2023 داشته باشیم.

نکته جالبی که وجود دارد این است که پیش‌تر Take Two Interactive اعلام کرده بود قصد دارد هزینه تبلیغات را در سال مالی 2023 افزایش دهد. که می تواند به معنای تعویق یک ساله انتشار GTA 6 باشد. طبق جدیدترین شایعات عنوان شده توسط Kotaku، قطعا GTA6 پروژه بزرگ بعدی راک استار است. اما به نظر مشکلاتی در این استودیو وجود دارد که باعث جدایی Dan Houser از کمپانی شد. فردی که از بنیانگذاران راک استار و بازی‌سازان مهم این استودیو بود. شاید همین اتفاق موجب شده عرضه Grand Theft Auto 6 یک سال عیب بیافتد.

بیشتر بخوانید: رایگان شدن بازی GTA V در فروشگاه Epic Games تا تاریخ 2 خرداد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا