بازی هافناوریکسب و کار

صفحه نمایش گلکسی فولد سامسونگ برنده عنوان “نمایشگر سال DIA” شد

پنل Dual-AMOLED که صفحه نمایش گلکسی فولد سامسونگ را تشکیل داده‌اند برای این کمپانی کره‌ای جایزه صنعت نمایشگر یا DIA (مخفف Display Industry Award) را به ارمغان آوردند. این جایزه از سمت انجمن Information Display به سامسونگ اهدا شده است که یکی از بزرگترین افتخارات در زمینه‌های تکنولوژی‌های نمایشگرها به حساب می‌آید.

چرا صفحه نمایش گلکسی فولد برنده این عنوان شد؟

گلکسی فولد دارای یک نمایشگر 7.3 اینچی در داخل و یک نمایشگر 4.6 اینچی در قسمت بیرونی است.جایزه DIA از این جهت به سامسونگ تعلق گرفت که آنها نه تنها توانستند با این طراحی انقلابی امکان اجرای همزمان سه برنامه را فراهم کنند، بلکه این کار را با روشی بی‌سابقه و آسان انجام داده‌اند.

این نمایشگر همراه با وضوح تصویر بالا در کنار استاندارد Quad Extended Graphics Array و روشنایی خیره کننده 600 نیت همراه با پوشش رنگی فوق العاده، یک دستاورد قابل توجه برای سامسونگ است که توانسته هیئت داوران DIA را نیز برای انتخاب آن به عنوان بهترین نمایشگر سال قانع کند. این یعنی سامسونگ یکی از سه جایزه برتر صنعت نمایشگر را امسال با خود به خانه برده است.

اپل و BOE هم برنده جایزه DIA شدند

در کنار نمایشگر انعطاف پذیر گلکسی فولد، نمایشگر Pro Display XDR اپل و نمایشگر 65 اینچی UHD BD Cell Display شرکت Boe Technology هم برنده این جایزه شدند. با این حال، شاید بتواند دستاور سامسونگ را در رتبه بالاتری از دو رقیب قرار داد، چراکه این شرکت کره‌ای نمایشگر کاملاً جدیدی ارائه کرده است. البته بد نیست بدانید که نمایشگر 7 اینچی OLED Virtual Mirror System که در خودروهای Audi استفاده شده نیز در دسته نمایشگرهای کاربردی برنده جایزه شد.

سامسونگ سال‌هاست که یکی از برندگان اصلی مراسم DIA به حساب می‌آید و مراسم امسال از یک دهه تسلط این شرکت در صنعت نمایشگرهای موبایلی خبر می‌دهد. حالا باید دید که آیا این شرکت موفق می‌شود در محصولات تاشو بعدی خود مانند گلکسی فولد 2 باز هم در این زمینه تحولی ایجاد کند یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا