فناوری

برگزاری مراسم E3 2023 به صورت رسمی لغو شد

شرکت Reed Pop، حامی برگزارکننده مراسم E3 2023 به صورت رسمی اعلام کرد به علت عدم تمایل استودیوها و ناشران بازی‌های رایانه‌ای، این مراسم برگزار نمی‌شود.

ساعاتی پیش، اکثر خبرگزاری‌های رسمی صنعت بازی‌های رایانه‌ای اعلام کردند برگزاری مراسم E3 2023 به صورت رسمی لغو شده است. پس از گذشت سه سال از شیوع ویروس کرونا، مراسم E3 قرار بود امسال با حمایت شرکت Reed Pop به صورت فیزیکی برگزار شود. اما اکنون مشخص شده به علت عدم تمایل شرکت‌های برجسته صنعت بازی‌های رایانه‌ای، این مراسم برگزار نمی‌شود.

گفتنی است شرکت‌های بزرگی مانند «مایکروسافت» (Microsoft)، «نینتندو» (Nintendo) و «سونی» (Sony) پیش‌تر خبر عدم شرکت در مراسم E3 2023 را اعلام کرده بودند. چندی پیش شرکت «یوبی‌سافت» (Ubisoft) برخلاف انتظارات، در بیانیه‌ای گفت در این مراسم نیز حضور پیدا نمی‌کند و قصد دارد عناوین مورد انتظار خود را در رویدادی ویژه با نام Ubisoft Forward Live معرفی نماید. روز گذشته، ناشران «سگا» (SEGA) و «تنسنت» (Tencent) هم اعلام کردند در مراسم E3 سال جاری شرکت نمی‌کنند.

پیام انجمن نرم‌افزار سرگرمی در راستای لغو مراسم E3 2023

خبرگزاری IGN مطرح می‌کند «انجمن نرم‌افزار سرگرمی» (Entertainment Software Assosication) با ارسال ایمیلی به شرکت‌کنندگان، خبر لغو مراسم E3 2023 را به آن‌ها اعلام کرده است. نامه انجمن مذکور در راستای لغو مراسم E3 امسال بدین شرح است:

اگرچه E3 همچنان یک گردهمایی محبوب باقی خواهد ماند. اما رویداد امسال نتوانست به اندازۀ کافی نظرها را به خود جلب کند تا بتوان عظمت و جذابیت‌های این صنعت را به نمایش بگذاریم.

لغو مراسم E3 2023

به نظر می‌رسد بازگشت روزهای اوج همایش E3 کمی غیرقابل‌تصور است. در حالی که مراسم «گیمزکام» (Gamescom) با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و همایش Summer Game Fest قرار است با حضور بزرگ‌ترین ناشران صنعت بازی‌های رایانه‌ای، تابستان خوبی را برای طرفداران رقم بزند. Summer Game Fest با ریاست «جف کیلی» (Geoff Keighley) برگزار می‌شود. مراسم E3 2023 بنا بود در روزهای 13 الی 16 ژوئن (23 خرداد تا 26 خرداد 1402) در شهر لس‌آنجلس برگزار شود.

نظر شما چیست؟ آیا دوران طلایی مراسم E3 به پایان رسیده است؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • کناره‌گیری یوبی‌سافت از مراسم E3 2023؛ برگزاری رویداد ویژه Ubisoft Forward
  • رسمی: Nintendo در مراسم E3 2023 شرکت نمی‌کند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا