فناوری

توضیحات Nvidia و CD Projekt Red درباره حالت Path Tracing بازی Cyberpunk 2077

استودیو «سی دی پراجکت رد» (CD Projekt Red) در جریان همایش GDC 2023 اعلام کرد حالت Path Tracing بازی «سایبرپانک 2077» (Cyberpunk 2077) در تاریخ 11 آوریل (22 فروردین 1402) منتشر خواهد شد.

«پاول زولوفسکی» و «جیکوب ناپیک» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری PCWorld’s Gordon در جریان همایش GDC 2023، اطلاعاتی پیرامون حالت گرافیکی Path Tracing در بازی Cyberpunk 2077 ارائه دادند. به گفته «جیکوب»، قابلیت «رهگیری پرتو نور» (Ray-Tracing) در بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت بیشتری در روند توسعه نسبت به جلوه ظاهری آن‌ برخوردار است. به عنوان نمونه، «جیکوب» بیان می‌کند قابلیت Ray-Tracing به حل برخی از مشکلات عمده در توسعه بازی کمک می‌کند. این قابلیت به عناصر خاصی از عمل رندرگیری مانند رفع سایه‌ها، بازتاب‌ها یا انسداد محیط می‌پردازد.

در واقع، تمامی عناصر فوق در پردازش جلوه‌های گرافیکی به هم متصل هستند، در حالی که پچ Path Tracing مسیر متفاوتی را طی می‌کند و تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا تمامی عناصر فوق را به صورت یکپارچه و مناسب استخراج کند. پچ گرافیکی Path Tracing در مقایسه با قابلیت معمول آن، تصویر مسیریابی متعادل‌تر، دقیق‌تر و همچنین زیباتر را به نمایش می‌گذارد. این قابلیت کیفیت بصری بازی Cyberpunk 2077 را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند.

«جیکوب» در ادامه پیرامون سیستم مورد نیاز برای اجرای پچ Path Tracing در بازی Cyberpunk 2077 می‌گوید. کاربران باید برای اجرای این پچ از سیستم قدرتمندی روی رایانه شخصی خود برخوردار باشند. البته این پچ در پیش‌نمایش فنی سخت‌افزاری قرار دارد. این حرف بدین معنی است که کاربران برای اجرای آن به فناوری خاصی نیاز ندارند و بازیکنان می‌توانند از آن در هر کارت گرافیکی لذت ببرند.

حالت Path Tracing بازی Cyberpunk 2077

سیستم مورد نیاز برای اجرای حالت Path Tracing در بازی Cyberpunk 2077

به نقل از «پاول زولوفسکی»، پچ Path Tracing بر اساس رندر ردیابی پرتو RTXDI توسعه یافته است و از ردیابی مسیر در بالای آن برای رندغیر مستقیم استفاده می‌کند. «زولوفسکی» اعلام کرد کاربران برای اجرا کردن این قابلیت گرافیکی باید حداقل از کارت گرافیک مدل GeForce RTX 40 برخوردار باشند. لازم به ذکر است DLSS 3 و همچنین حالت آتی RT Overdrive می‌تواند به افزایش عملکرد بازی Cyberpunk 20077 کمک کند. معماری گیمینگ Ada NVIDIA همچنین از SER (ضبط اجرای سایه‌بان) پشتیبانی می‌کند. این معماری به محاسبه بارهای کاری نامنسجم مانند Path Tracing کمک بسزایی خواهد کرد.

با این حال، بسیاری از کاربران با تماشای دموی به نمایش‌گذاشته شده از بازی مذکور در همایش GDC 2023، بدین نتیجه رسیده‌اند که این پچ گرافیکی تنها بر روی پردازنده گرافیکی سطح بالا مانند RTX 4090 کار می‌کند. «زولوفسکی» این موضوع را رد کرده و می‌گوید هدف آن‌ها ارائه تجربه خوب و قابل بازی در سری RTX 40 در سراسر جهان است. بنابراین، کاربرانی که از یک GPU کلاس RTX 4070 استفاده می‌کنند، می توانند بازی Cyberpunk 2077 را با فعال کردن Path Tracing اجرا و FPS مناسبی دریافت نمایند.

Nvidia در پایان مصاحبه ابراز امیدواری کرد قابلیت Path Tracing برای بهبود جلوه‌های بصری با استقبال خوبی از سوی سایر استودیوهای بازی‌سازی مواجه شود. این قابلیت همچنین می‌تواند به پیشرفت جلوه‌های بصری انیمیشن‌ها و فیلم‌های سینمایی پرهزینه کمک بسزایی کند. نسخه PC بازی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون برای دارندگان رایانه شخصی قابل دریافت است.

  • فروش جهانی بازی Resident Evil 4 Remake از مرز 3 میلیون نسخه گذشت
  • رونمایی از پچ گرافیکی Path Tracing برای بازی Cyberpunk 2077

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا