فناوری

تامین‌کننده اپل تأیید کرد که آیفون 15 پرو دکمه غیرمتحرک نخواهد داشت

شرکت Cirrus Logic یکی از تأمین‌کنندگان مهم اپل به طور غیرمستقیم تایید کرد که مدل‌های آیفون 15 پرو دکمه غیرمتحرک نخواهد داشت.

قسمتی از جدیدترین نامه‌‌ای که Cirrus Logic برای سهام‌داران ارسال کرده، به این صورت است: محصول جدیدی که در نامه‌های قبلی به آن اشاره کرده بودیم و قرار است پاییز امسال معرفی شود، مطابق برنامه‌ قبلی روانه بازار نخواهد شد. از آنجاییکه در حال حاضر دید محدودی نسبت‌ به برنامه‌های آینده‌ مشتری‌های خود برای این محصول داریم،‌ درآمد مربوط به این قطعه را از مدل داخلی‌مان حذف می‌کنیم.

واحد سیگنال ترکیبی (HPMS) Cirrus Logic شامل درایور هپتیک برای موتور تپتیک آیفون است. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل پیش‌بینی کرده بود که مدل‌های آیفون 15 پرو به دو موتور تاپتیک اضافی مجهز می‌شوند که با فشردن دکمه های غیرمتحرک، بازخورد لمسی ارائه می‌کنند. Cirrus Logic در یکی از نامه‌های قبلی خود به سهامداران به‌طور غیرمستقیم اعلام کرد که قطعات موردنیاز برای این دکمه‌ها را تأمین خواهد کرد.

تامین‌کننده اپل تأیید کرد که آیفون 15 پرو دکمه غیرمتحرک نخواهد داشت

این تامین‌کننده سال گذشته گفت: ما به تعامل با مشتری استراتژیک خود ادامه می دهیم و به احتمال زیاد سال آینده قطعات HPMS جدیدی را وارد گوشی‌های هوشمند می‌کنیم.

اپل بزرگترین مشتری Cirrus Logic است و 79 درصد از درآمد آن را در سال مالی 2022 به خود اختصاص داده است. تحلیلگران شرکت Barclays می‌گویند نامه‌ جدید Cirrus Logic تا حد زیادی استفاده از دکمه‌ غیرمتحرک در آیفون 15 پرو و پرو مکس را رد می‌کند.

ماه گذشته، کو توضیح داد که به دلیل مشکلات فنی حل‌نشده قبل از تولید انبوه، مدل‌های آیفون 15 پرو دیگر دکمه‌های غیرمتحرک نخواهند داشت. او پیش‌بینی می‌کنند که دستگاه‌ها مثل گذشته دکمه‌های سنتی داشته باشند که با فشاردادن حرکت می.کنند. شایعات حاکی از آن است که کلید Ring/Silent با یک دکمه‌ای فشاری جایگزین می‌شود و این دکمه ممکن است مانند Action در اپل واچ اولترا قابل‌تنظیم باشد.

جف پو، تحلیلگر اپل معتقد است که دکمه‌های غیرمتحرک احتمالاً به مدل‌های آیفون 16 پرو که سال آینده عرضه می‌شوند، بازگردانده می‌شوند. اما نظرات جدید Cirrus Logic نشان می‌دهد که در حال حاضر اطلاعات محدودی از برنامه‌های آینده اپل دارد.

  • مقایسه پایداری عملکرد شیائومی 13 اولترا و آیفون 14 پرو مکس
  • جریمه 1.6 میلیارد پوندی در انتظار اپل به دلیل کندکردن آیفون در انگلستان
  • تصاویری از حاشیه باریک اطراف نمایشگر آیفون 15 پرو مکس منتشر شد
  • افزایش هزینه تولید 20 درصدی آیفون 15 در آینده‌ای نزدیک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا