فناوری

ضبط ویدئوهای 4K فشرده‌نشده با وب‌ کم Kiyo Pro Ultra ریزر

وب‌ کم 4K جدید ریزر Kiyo Pro Ultra با قیمت 299.99 دلار، از امروز در سایت ریزر و فروشگاه‌های خرده‌فروشی آن دردسترس است. ریزر می‌گوید وب‌کم جدیدش به حسگر 1/1.2 اینچ Sony Starvis 2 مجهز است و کیفیتی مشابه دوربین‌های حرفه‌ای DSLR را ارائه می‌دهد. بنظر می‌رسد که Razer Kiyo Pro Ultra بزرگترین حسگری است که تاکنون در وب‌کم‌ها استفاده شده‌است. این وب‌کم دیافراگم f/1.7 را ارائه می‌کند که می‌تواند جلوه‌ بوکه را به شیوه‌ای طبیعی ایجاد می‌کند. همچنین، این دیافراگم احتمالا باعث می‌شود وب‌کم ریزر در نور کم عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

مشخصات وب‌ کم Kiyo Pro Ultra ریزر

Kiyo Pro Ultra مانند بسیاری از وب‌کم‌های این روزها با این هدف تولید شده‌است که تولیدکنندگان محتوا را از خرید دوربین‌های گران‌قیمت DSLR منصرف کند. وب‌کم جدید ریزر تاحدودی شبیه لنز دوربین‌های DSLR به‌نظر می‌رسد. طراحی آن مشابه Kiyo Pro 2021 که ویدیو را با وضوح 1080p و نرخ فریم 60fps ضبط می‌کرد. تشخیص دادن Kiyo Pro Ultra از مدل قبلی کار سختی است. البته مدل جدید مسدودکردن مسیر حسگر را ممکن می‌کند. در مدل جدید کاربر می‌تواند با چرخاندن وب‌کم، مسیر دید را مسدود کند.

ضبط ویدئوهای 4K فشرده‌نشده با وب‌ کم Kiyo Pro Ultra ریزر

ریزر می‌گوید Pro Ultra با ارائه ویدیوهای 4K فشرده‌نشده با سرعت 24 فریم بر ثانیه یا 1440p/30fps، وب‌کم‌های Logitech Brio و Elgato Facecam Pro ارا شکست می‌دهد. این دستگاه می‌تواند ویدیوی 1080p را با نرخ فریم 60fps یا 30fps با HDR ضبط کند. (Facecam Pro می‌تواند فیلم‌های فشرده‌نشده 1080p / 60fps را ضبط کند). اگر فشرده‌سازی برای شما اهمیتی ندارد، تهیه‌ Facecam Pro منطقی‌تر است چون این وب‌کم برخلاف وب‌ کم جدید ریزر می‌تواند ویدیوی 4K را با نرخ فریم 60fps نیز ضبط کند. با‌این‌حال، Kiyo Pro Ultra دارای یک میکروفون 360 درجه است، اما Facecam Pro به میکروفون مجهز نیست.

Kiyo Pro Ultra یک دستگاه plug-and-play است، اما برای سفارشی‌سازی بسیاری از قابلیت‌های آن، باید از اپلیکیشن Synapse که برای کامپیوتر منتشر شده‌است، استفاده کنید. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید کارهایی مانند تغییر زوم دیجیتال و فعال‌کردن قابلیت جدید ردیابی چهره با هوش مصنوعی انجام دهید. علاوه‌براین، سفارشی‌سازی مواردی مثل سرعت شاتر، نوردهی و سرعت پیدا کردن سوژه‌ی اصلی نیز ممکن است. Kiyo Pro Ultra حافظه‌ اختصاصی دارد تا تنظیمات شما را حتی اگر به کامپیوتر جدیدی متصل شود، به خاطر بسپرد.

شرکت‌ها دوست دارند وب‌کم‌های خود را با دوربین‌های DSLR مقایسه کنند، اما باید به یاد داشته باشیم که کیفیت ویدیو تنها یکی از مشخصه‌های یک وب‌کم عالی است. ویژگی‌ها دیگری نیز کیفیت میکروفون، قابل‌اتکا‌بودن، میزان کارایی اپلیکیشن همراه و ردیابی چهره اهمیت دارند.

  • وب کم 4K مایکروسافت حتی برای Xbox One
  • انتشار اطلاعات اولیه از لپ تاپ ریزر Blade 18 با پردازنده Core i9-13900HX

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا