بازی هافناوریکسب و کار

غول گیمینگ جدید دنیای موبایل؛ ROG Phone II ایسوس با مشخصات فوق‌العاده معرفی شد

ایسوس سرانجام از نسل جدید گوشی‌های گیمینگ خود، ROG Phone II رونمایی کرد. این گوشی تجربه نهایی بازی را با نمایشگر 120 هرتز 10 بیتی HDR با لوازم جانبی بی‌نظیر و همکاری توسعه دهندگان بازی به ارمغان خواهد آورد. در ادامه همراه ما باشید با ارائه مشخصات گوشی ROG Phone II ایسوس.

مشخصات گوشی ROG Phone II ایسوسگوشی ROG Phone II ایسوس

این گوشی هم برای کاربران گیمر موبایلی و هم دوست‌داران گوشی‌های قدرتمند اندرویدی یک انتخاب عالی است. برای این منظور شما می‌توانید بین رابط کاربری نزدیک به اندروید خام (مانند آنچه در زنفون 6 وجود دارد) و رابط کاربری مخصوص گیمینگ یعنی ROG UI سوئیچ کنید. ماهیت دوگانه این دستگاه حتی در طراحی آن نیز مشهود است. عرض این گوشی کمتر از 78 میلیمتر است که آن را قابل استفاده با یک دست نیز کرده است، در عین حال ایسوس همه چیز را برای استفاده در حالت لنداسکیپ نیز بهینه کرده است.

صفحه نمایش 6.59 اینچی AMOLED این گوشی دارای نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز با تأخیر 1 میلی ثانیه است و البته حالت‌های 60 و 90 هرتز نیز فعال می‌باشد. سنسور تاچ آن نیز دارای نرخ نمونه‌برداری 240 هرتز می‌باشد و به لطف بهینه‌سازی هسته اندروید، ایسوس ادعا کرده است که تأخیر تاچ این دستگاه از آیفون XS Max نیز پایین‌تر است. لازم به ذکر است که از این نظر گوشی‌های آیفون همواره سریع‌تر از رقیبان اندرویدی بوده‌اند.گوشی ROG Phone II ایسوس

صفحه نمایش ROG Phone II دارای رزولوشن 1080×2340 پیکسل با نسبت ابعاد 19.5:9 و پشتیبانی از اچ‌دی‌آر 10 بیت است. این نمایشگر فراتر از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد (108 درصد) و میزان دقت رنگی آن فوق‌العاده می‌باشد.

لانچر مخصوص بازی ایسوس Armoury Crate در این گوشی امکان شخصی سازی تنظیمات برای بازی‌ها را به عنوان مثال برای فعال کردن نرخ به‌روزسانی 120 هرتز نمایشکر یا اجرای بازی‌های در حالت high-performance را می‌دهد. حالت Game Genie نیز برای مدیریت اعلانات دریافتی و لاک کردن روشنایی نمایشگر در نظر گرفته شده است.

بلندگوهای استریو در دو طرف نمایشگر جای گرفته است و از فناوری DTS:X Ultra پشتیبانی می‌کند که می‌توانند صدای چندکاناله را شبیه‌سازی کند. جایگاه تخصیص داده شده به آنها بزرگتر است و این بلندگوها در مقایسه با نسل قبلی گوشی ROG می‌توانند صدای با بلندی 2.5 برابر بیشتر تولید کنند.

کلیدهای AirTriggers که مخصوص بازی در لبه‌های گوشی تعبیه شده، بهبود یافته‌اند. انگشت‌های شما در این قسمت امکان استراحت خواهند داشت، البته این کلیدها واقعی هستند و در زمان بازی نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. علاوه‌براین ژست‎های کشیدنی نیز بر روی آنها فعال می‌باشد. دو موتور ارتعاشی یکی در سمت راست و یکی در سمت چپ دستگاه وجود دارد. این موتورها در بازی‌هایی مانند آسفالت 9 بازخوردهای لرزشی به شما خواهند داد. ایسوس با بهبود عملکرد این موتورها میزان تأخیر بازخورد را برای تریگرها تا 20 میلی ثانیه کاهش داده است.

خوشبختانه جک 3.5 میلیمتری هدفون هنوز در ROG Phone II ایسوس حفظ شده است. همچنین وجود 4 میکروفون در این گوشی امکان این را فراهم کرده تا صرف نظر از نوع گرفتن آن در دست، صدای واضحی دریافت کنید یا برای صحبت کردن با هم‌تیمی‌ها در زمان استریم بازی مشکلی نداشته باشید.گوشی ROG Phone II ایسوس

دوربین 24 مگاپیکسلی سلفی این دستگاه هم برای استفاده از گوشی در حالت افقی بهینه شده است. جاگیری درست آنتن‌ها میزان تأخیر را به حداقل رسانده و به اتصال Wi-Fi قدرت بخشیده، دو مشخصه‌ای که هر دو برای کاربری گیمینگ آنلاین اهمیت دارد. همانطور که پیش‌تر گفته شده بود، قلب تپنده ROG Phone II ایسوس، چیپست اسنپدراگون 855 پلاس است که به لطف اورکلاک هسته مرکزی و پردازنده گرافیکی عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی، یعنی اسنپدراگون 855 بهبود پیدا کرده است.

دوربین‌های تعبیه شده در پشت گوشی مشابه Zenfone 6 است. این یعنی سنسور اصلی آن 48 مگاپیکسلی با قابلیت ترکیب پیکسلی Quad Bayer و سنسور ثانویه آن 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 125 درجه می‌باشد. البته خبری از مکانیزم چرخشی برای این دستگاه نیست.

سیستم خنک کننده و لوازم جانبی ROG Phone II

گوشی ROG Phone II ایسوس

برای جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه دستگاه، ایسوس دریچه‌هایی برای انتقال گرما از طریق سیستم خنک کننده به بیرون دستگاه در نظر گرفته است. در داخل جعبه گوشی البته شما نسل دوم سیستم خنک‌کننده AeroActive Cooler II را نیز خواهید داشت. این دستگاه 4 برابر (24 دسیبل) آرام‌تر است و قسمت بیرونی دستگاه را خنک‌تر نگه می‌دارد. این سیستم خنک کننده به عنوان یک نگه‌دارنده دستگاه نیز قابل استفاده است و شما می‌تواند با گذاشتن گوشی بر روی آن، با کنترلر بی‌سیم با گوشی کار کنید.

گوشی ROG Phone II ایسوس

البته ایسوس یک گیم‌پد دیگر برای گوشی ROG Phone II با نام ROG Kunai نیز معرفی کرده است که به نظر می‎رسد در ساخت از کنسول نینتندو سوئیچ الهام گرفته شده است. این گیم‌پد از دو طرف به گوشی متصل می‌شود. البته امکان اتصال دو سمت این گیم پد به یکدیگر و استفاده از آن به عنوان یک گیم‌پد بی‎سیم نیز وجود دارد.گوشی ROG Phone II ایسوس

در صورت استفاده از این پیکربندی شما می‌توانید از داک‌های دیگر مانند WiGig wireless display dock، Pro Dock یا Mobile Desktop Dock (برای آنکه تصویر خروجی در نمایشگر TV نشان داده شود) استفاده کنید. گوشی ROG Phone II ایسوس یکی دیگر از کاربردهای گیم‌پد Kunai استفاده از آن به همراه TwinView Dock II است. این داک مجهز به نمایشگر دوم 120 هرتز/ 1 میلی ثانیه، سیستم خنک کننده و باتری 5000 میلی آمپرساعتی است. این قطعه به منظور سبک‌تر شدن و توزیع بهتر وزن بازطراحی شده است.گوشی ROG Phone II ایسوس

ظرفیت باتری ROG Phone II ایسوس 6000 میلی آمپرساعت است و این باتری وعده 7 ساعت بازی PUBG آن هم بدون وقفه را داده است. یک شارژر 30 وات ROG HyperCharge با استفاده از کابل استاندار 3 آمپر و پشتیبانی از Quick Charge 4.0 برای شارژ این دستگاه در نظر گرفته شده است.

ایسوس هنوز درخصوص قیمت این دستگاه، لوازم جانبی آن و زمان به بازار آمدن آنها اطلاعاتی منتشر نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا