فناوری

برخی ویژگی های macOS Monterey برای مک‌های اینتل کار نمی‌کنند

3 روز پیش کمپانی اپل در کنفرانس خود اقدام به بروزرسانی از سیستم عامل‌های محصولات گوناگون خود کرد. طبق معمول لپتاپ‌های این شرکت نیز با سیستم عامل جدید Monterey اورهال شدند. همانطور که به خاطر دارید در سال گذشته لپتاپ‌های اپل با پردازنده M1 ساخت همین شرکت به بازار عرضه شد و پتانسیل بالایی از خود نشان داد. احتمالا تا الان متوجه موضوع شده‌اید. اپل سیستم عاملی ارائه کرده که لپتاپ‌های قدیمی اپل (که از پردازنده اینتل استفاده می‌کنند) قادر به انجام برخی ویژگی‌های آن نیستند. درست خواندید. برخی از ویژگی های macOS Monterey  برای مک‌های پردازنده اینتل کار نمی‌کنند. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

از قدیم الایام تخصص شرکت اپل ارائه محصولات خود بوده است. در این کنفرانس هم اپل با گرافیکی مدرن و نقشه‌های سه بعدی ویژگی‌های سیستم عامل جدید مک خود را به نمایش گذاشت. اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که با وجود تبلیغات و هایپ بزرگ شرکت اپل، برخی ویژگی‌ها برای لپتاپ‌های قدیمی کار نمی‌کنند. اشتباه نکنید. شما قادر به نصب این سیستم عامل بر روی مک قدیمی خود هستید اما برخی ویژگی‌های آن فعال نخواهند شد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • حالت عمودی FaceTime
  • جهان تعاملی در برنامه Maps
  • و البته محدودیت در فیگورها و نمایش‌های گرافیکی
برخی ویژگی های macOS Monterey برای مک‌های اینتل کار نمی‌کنند ۱

با اینکه این ویژگی‌ها به هیچ وجه حیاتی و اساسی نیستند، اما جای تاسف است که این تبعیض سن و سال برای لپتاپ‌های اپل اعمال شده است. مک‌هایی که با پردازنده خود اپل کار می‌کنند تنها یک سال پیش ارائه شده‌اند و هنوز طیف زیادی از کاربران مک متعلق به مک‌های اینتل هستند. هر چند که همه از این سیاست اپل و وسوسه کاربران به ارتقاء محصولات آگاهیم. اما نحوه انجام این سیاست‌ها کمی نگران کننده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا