فناوری

نسخه جدید پردازنده اسنپدراگون 888 به زودی رونمایی خواهد شد

کوالکام تولید کننده بهترین پردازنده‌های موبایلی موجود در بازار برای گوشی‌های اندرویدی می‌باشد. طبق رسم هرساله این کمپانی بعد از گذشت مدتی، اقدام به رونمایی از نسخه پلاس پردازنده پرچمدار خود می‌کند و با توجه به اینکه هنوز خبری از پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس نشده است، اخبارهای زیادی در رابطه با این پردازنده پخش شده است. نسخه جدید پردازنده اسنپدراگون 888 به احتمال زیاد به زودی رونمایی خواهد شد اما باید دید مشخصات آن به چه گونه است.

طبق گزارشات منتشر شده، کوالکام درحال کار بر روی سه پردازنده جدید است که یکی از آن‌ها همان پردازنده اسنپدراگون 888 است اما با این تفاوت که خبری از مودم 5G بر روی آن نیست. مشخص نیست بازار هدف این پردازنده چه منطقه‌ای است اما به احتمال زیاد قیمت این پردازنده پایین‌تر از نسخه اصلی باشد. این پردازنده به اسم SM8325 درحال حاضر در کمپانی کوالکام در حال توسعه و تحقیق می‌باشد.

در کنار این پردازنده، به احتمال زیاد یک پردازنده میانرده با شماره مدل SM7325 نیز به زودی در کنار پردازنده‌های جدید کوالکام معرفی شود. هنوز اطلاعات زیادی از SM7325 منتشر نشده است اما یک هسته پردازشی با سرعت 2.7 گیگاهرتز در کنار 3 هسته پردازشی با سرعت 2.4 گیگاهرتز برای بخش عملیات‌های سنگین در نظر گرفته خواهد شد. 4 هسته پردازشی دیگر برای بخش سبک استفاده می‌شود و در حالتی که از دستگاه عملیات سنگینی نخواهید، این 4 هسته وظیفه انجام عملیات‌های دستگاه را خواهند داشت. مقدار محدودیت در نظر گرفته شده برای رم پشتیبانی شده توسط این رم، 16 گیگابایت در نظر گرفته شده است اما توسعه دهندگان تنها اجاره دارند این پردازنده را با 12 گیگابایت رم پیکربندی کنند.

اما نسخه جدید پردازنده اسنپدراگون 888 یا همان اسنپدراگون 888 پلاس با شماره مدل SM8450 و اسم Waipio درحال کار است. بر اساس گزارشات رسیده، پردازنده پردازش تصویر Leica1 در این پردازنده استفاده خواهد شد. جالب است بدانید این پردازنده توسط سامسونگ مهندسی و معماری خواهد شد. اما همکاری کوالکام با لایکا یکی از عجیب‌ترین مواردی است که به تازگی اتفاق افتاده است. لایکا یکی از برند‌های معتبر در زمینه عکاسی است که به مدت طولانی همکاری با هواوی داشت اما بعد از اتفاقات افتاده و محدودیت‌های هواوی، این کمپانی همکاری خود را با لایکا قطع کرده و همکاری خود را با کوالکام شروع کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا