فناوری

نصب ویندوز 11 بر روی 5 درصد از کامپیوترهای شخصی – مایکروسافت به زور متوسل می شود

با اینکه امیدوار بودیم شروع ویندوز 11 به بدی ویندوز 10 نباشد، اما در نهایت مایکروسافت نسل جدید سیستم عامل خود را نیز با ایرادات متعدد و آزار دهنده منتشر کرد که ترس از مواجهه با این باگ‌ها، باعث شده فقط کمی بیشتر از 5 درصد کاربران کامپیوترهای شخصی خود را به جدیدترین نسخه ویندوز آپگرید کنند. بدین ترتیب کاربران نسخه‌های پیشین ویندوز، خصوصا کاربران ویندوز 10 دلیل خاصی برای مهاجرت به ویندوز 11 مشاهده نمی کنند و این خبر خوبی برای ردموندی‌ها نیست. در مقابل مقاومت کاربران به نصب ویندوز 11 بر روی کامپیوترهای شخصی خود، غول نرم افزاری جهان قصد دارد به نوعی به زور متوسل شود، به همین در حال نصب اجباری ابزار PC Health Check بر روی دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 است.

نصب ویندوز 11 بر روی 5 درصد از کامپیوترهای شخصی

AdDuplex، بزرگترین شبکه تبلیغ کننده متقابل برای نرم افزارهای Windows Store و بازی ها نظرسنجی بین حدودا 60 هزار کامپیوتر شخصی که به ویندوز 10 یا 11 مجهزند برگزار کرده است. به دنبال عرضه نسخه جدید ویندوز در ماه اکتبر، آمار نشان از این دارد که سهم ویندوز جدید مایکروسافت بر روی کامپیوترهای امروزی 4.8 درصد می‌باشد. اینسایدرهای ویندوز نیز که در حال تست نسخه‌های آزمایشی ویندوز 11 هستند، 0.3 درصد از کاربران هستند که باعث می شود جمعا 5.1 درصد از کاربران ویندوز 11 را بر روی PCهای خود نصب کرده‌اند.

همچنین طبق این نظرسنجی، اکثریت کاربران کامپیوترهای شخصی، در حال استفاده از ویندوز نسل قبل، یعنی ویندوز 10 هستند. 37.6 درصد از کامپیوترهای شخصی در حال حاضر به Windows 10 21H1 مجهزند و همچنین Windows 10 20H2 بر روی 34 درصد از سیستم‎‌ها نصب شده است. به طور کلی بیش از 90 درصد از دستگاه‌های ویندوزی به نسخه 2020 و 2021 سیستم عامل ویندوز 10 و ویندوز 11 مجهزند. برای افزایش درصد سهم نسل جدید ویندوز، لازم است مایکروسافت سیستم‌های قدیمی‌تر را نیز ساپورت کند. در حالی که بسیاری از سیستم‌های قدیمی به دلیل محدودیت‌های سیستم پیش نیاز ویندوز 11، قادر به پشتیبانی از این سیستم عامل نیستند.

نصب ویندوز 11 بر روی 5 درصد از کامپیوترهای شخصی

عدم پشتیبانی سیستم‌های قدیمی، عامل نرخ نصب پائین ویندوز جدید

مایکروسافت که تصمیم دارد ویندوز 11 را بر روی دستگاه‌های پشتیبانی شده بیشتری منتشر کند اعلام کرده از مدل ماشین یادگیری جدید خود برای ارتقا سیستم کاربران به منظور ارائه تجربه‌‎ای بی دردسر از بروزرسانی سیستم عامل استفاده خواهد کرد. در عین حال کمپانی شروع به نصب اجباری برنامه PC Health Check بر روی سیستم های مجهز به ویندوز 10 کرده است. طبق گزارش برخی کاربران، با وجود حذف نصب چندین باره این برنامه، مجددا PC Health Check به طور خودکار بر روی PC این افراد نصب شده است.

گویا مایکروسافت قصد دارد با این ابزار کاربران را به ارتقا سیستم عامل سیستم خود ترغیب کند. PC Health Check ابتدا ابزاری جهت نمایش سازگاری سیستم کاربران با ویندوز جدید بود اما اکنون با کاربری‌های بیشتری بروزرسانی شده است. پس از انتشار ویندوز 10، مایکروسافت چنین ترفندهایی را برای وادار کردن کاربران ویندوز 7 به بروزرسانی سیستم عامل دستگاه‌های خود کرد و همان طور که پیش بینی میشد ردموندی ها از استراتژی‌های مشابهی برای نسل جدید نیز استفاده می‌کنند و باید خودمان را برای روش‌های اجباری دیگر آماده کنیم.

گویا مایکروسافت قصد دارد با این ابزار کاربران را به ارتقا سیستم عامل سیستم خود ترغیب کند. PC Health Check ابتدا ابزاری جهت نمایش سازگاری سیستم کاربران با ویندوز جدید بود اما اکنون با کاربری‌های بیشتری بروزرسانی شده است. پس از انتشار ویندوز 10، مایکروسافت چنین ترفندهایی را برای وادار کردن کاربران ویندوز 7 به بروزرسانی سیستم عامل دستگاه‌های خود کرد و همان طور که پیش بینی میشد ردموندی ها از استراتژی‌های مشابهی برای نسل جدید نیز استفاده می کنند و باید خودمان را برای روش‌های اجباری دیگر آماده کنیم.

  • مایکروسافت ویندوز 11 را برای کامپیوترهای شخصی بیشتری منتشر می کند
  • کاربرد نرم افزار PC Health Check بر روی ویندوز 10 عمومی تر شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا