بازی هافناوریکسب و کار

کاهش قیمت مانیتورهای گیمینگ لذت بخش شده است!

در سال 2018 و ابتدای 2019، شاهد افزایش چشمگیر تولید مانیتورهای مخصوص بازی بوده ایم؛ دیگر به مانند گذشته، یک مانیتور گیمینگ با فرکانس بالای 100 هرتز، از قیمت های بسیار بالا (در سطح بازار جهانی نه ایران!) برخوردار نبوده و خرید آنها نیز رو به افزایش است.

همانطور که قیمت درایو های SSD با روند نزولی روبرو است، قیمت مانیتورهای مخصوص بازی یا همان گیمینگ نیز به صورت چشمگیری در حالی کاهش است. طبق آخرین اطلاعات، مانیتورهای 144 هرتزی مخصوص بازی در سال 2019 با کاهش قیمت روبرو بوده و دیگر خرید آنها برای گیمرها یک رویا نخواهد بود.

اکثر مانیتورهای بازی، دارای دقت های FHD و یا 2K یا 1440p هستند، از این رو تولید پنل های آنها افزایش یافته و قیمت نهایی نیز کاهش یافته است. از آنجایی که تکنیک تولید پنل هایی با فرکانس های بالا نظیر 144 هرتز بسیار ساده گشته و خطوط تولید بسیاری از این فناوری برخوردار شده اند، قیمت این مانیتورها در اثر تولید انبوه و رقابت، رو به کاهش است.

هر چند که این کاهش قیمت شامل مانیتورهای گیمینگ 4K و فوق عریض نیز می شود، اما در برابر مانیتورهایی با رزولوشن پایین تر، چندان جدی گرفته نمی شود. این کاهش قیمت همچنان تا پایان سال 2019 ادامه یافته و باید دید که این کاهش قیمت چه تاثیری بر بازار خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا